Sztuczna inteligencja pojawia się na wielu płaszczyznach ludzkiego życia. Często korzysta się z niej również w zakresie działań SEO oraz pozycjonowania stron internetowych. Czym jednak tak właściwie jest AI SEO oraz jakie niesie za sobą korzyści? Co każda zainteresowana osoba powinna wiedzieć na ten temat, aby korzystać ze sztucznej inteligencji w prawidłowy sposób?
SEO sztuczna inteligencja to nic innego, jak jedna z najbardziej rozpowszechnionych dziedzin współczesnej informatyki. Polega ona na tworzeniu systemów i algorytmów ukierunkowanych na wykonywanie konkretnych zadań. Doskonałym przykładem jest w tym miejscu algorytm BERT odpowiadający za odczytywanie intencji użytkowników po wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnego hasła. To szczególnie przydatne przede wszystkim dla właścicieli stron i sklepów internetowych. AI SEO pomaga rozwiązywać wiele problemów w krótkim czasie. Ponadto dąży do tego, aby stworzyć takie systemy, które z czasem będą w stanie działać tak dobrze jak ludzie. W związku z tym sztuczna inteligencja znajduje szerokie zastosowanie w takich branżach, jak:
Kluczem do sukcesu jest oczywiście to, aby AI SEO było wykorzystywane we właściwy sposób. Dzięki temu można zadbać m.in. o skuteczne pozycjonowanie stron i zdobycie przewagi nad konkurencją.
Wiele osób obawia się, że sztuczna inteligencja Google w pewnym momencie osiągnie taki pułap, iż będzie w stanie zastąpić działania ludzkie na wielu różnych płaszczyznach. Czy faktycznie tak się stanie? Dużo zależy przede wszystkim od podejścia samych ludzi, ale nie da się ukryć, że AI SEO może zmienić świat na lepsze. Lecz za każdym razem sztuczna inteligencja powinna współpracować z ludźmi, aby wyciągnąć z tego jak największe korzyści. Właściciele stron www i sklepów online powinni precyzyjnie analizować m.in. SERP (stronę wyświetlającą wyniki związane z wprowadzonym zapytaniem). To właśnie tam znajduje się wyniki wyszukiwania podzielone na kilka różnych odmian (linki do podstron, wizytówki, wiadomości, wyniki lokalne, itd.).
AI to niepowtarzalna szansa na skuteczne rozwiązanie problemów o charakterze globalnym oraz zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i kontroli nad najważniejszymi sektorami ludzkiego życia. SEO Artificial Intelligence gwarantuje oczywiście bardzo duży postęp technologiczny, który jest w stanie zmienić ludzki sposób pracy. Jednocześnie ludzie nie powinni się obawiać, że będą w stu procentach zastąpieni przez roboty i maszyny, ponieważ muszą sprawować pieczę nad estetyką realizowanych działań. Pewne jest jednak to, że AI wpłynie na indeksowanie strony, gdyż pozwala na łatwiejsze i lepsze zrozumienie struktury witryny.
Profesjonalna agencja SEO dba o interesy swoich klientów na każdym kroku, tak aby w pełni ich usatysfakcjonować. Przedstawiciele agencji troszczą się o to, aby klienci byli w stanie zwiększyć sprzedaż, dotrzeć z ofertą do większej liczby klientów czy też po prostu poprawić wiarygodność i świadomość marki. Niekiedy warto takie działania wesprzeć sztuczną inteligencją. Google wykorzystuje sztuczną inteligencję już od wielu długich lat, np. z pomocą asystenta Google i nie ma w tym nic złego oraz niezrozumiałego. To dla wielu ludzi spore ułatwienie. Głosowy asystent Google pomaga użytkownikom:
Jak widać optymalizacja SEO może być realizowana na kilka różnych sposobów. “Uciekanie” od sztucznej inteligencji w dzisiejszych czasach nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana również w nawigacji, przy wykrywaniu trzęsień ziemi czy też przy realizowaniu skomplikowanych projektów Google. Od tej pory łatwiejsze i szybsze staje się też tworzenie treści marketingowych.
Co można powiedzieć o AI SEO w kontekście pozycjonowania stron internetowych? Wiele dobrego. Wystarczy zapoznać się z poniższymi informacjami, aby mieć świadomość tego, że SEO AI to rozwiązanie przyszłości:
Nie da się ukryć, że linkowanie SEO warto pozostawić profesjonalistom. W innych przypadkach można skorzystać z bogatych funkcji sztucznej inteligencji. Niektóre osoby dokładnie sprawdzają aktualny cennik pozycjonowania stron i zastanawiają się nad tym, które zadania mogą wykonać samodzielnie, a które z nich mogą być zrealizowane przez sztuczną inteligencję.