Automatyczny audyt SEO na serwisach internetowych | Pozycjonusz.pl
X
BLACK 2 WEEKS KOŃCZY SIĘ ZA:
Pozycjonusz.pl
19/02/23

Automatyczny audyt SEO — sprawdź czym jest, jakie ma plusy i minusy?

Automatyczny audyt SEO na stronach internetowych to bardzo ciekawe narzędzie, które może pomagać rozwijać witrynę i jej pozycjonowanie. Dostarczanie informacji przez audyt pośrednio wpływa na cały proces, a wiele osób nie wie do końca, czym są tego typu audyty oraz co różni automatyczny audyt SEO od tego, który wykonywany jest przez agencję SEO. Audyty automatyczne są interesującą alternatywa, z której możemy skorzystać w każdej chwili. Poniżej prezentujemy i dokładnie opisujemy, czym są audyty automatyczne SEO, jak działają, jakie korzyści dają i kiedy warto je wykonywać.

Czym są automatyczne audyty SEO?

Automatyczny audyt SEO to audyt stron internetowych przeprowadzany przez roboty na specjalnych serwisach. Portale tego typu uruchamiają marki związane z dziedziną SEO i dają na nich możliwość darmowego audytowania dowolnej strony internetowej. Audyty takie wykonywane są przez specjalne algorytmy. Pozwalają one sprawdzać wszystkie istotne kwestie, które wpływają na pozycjonowanie strony internetowej. Wynikiem audytu jest automatycznie generowany raport zawierający zestawienie wszystkich elementów wraz z uwagami. W sieci istnieje wiele tego typu stron, na których możemy sprawdzić naszą witrynę. Przeważnie są one darmowe i niezobowiązujące. Możemy sprawdzić na takich stronach witryny, do których nie mamy dostępu, jedynie podając adres www.

Pakiet linków SEO TrustRank1

Dodanie strony do 50 najmocniejszych i najpopularniejszych katalogów płatnych w Polsce czyli pozyskanie 50 linków. W cenie są opłaty aktywacyjne, teksty i pełny raport w autorskim panelu klienta.

449 zł netto
598 zł

Pakiet linków SEO TrustRank2

Dodanie strony aż do 100 najmocniejszych i najpopularniejszych katalogów płatnych w Polsce czyli pozyskanie 100 linków do Twojej strony. W cenie są opłaty aktywacyjne, teksty i pełny raport w autorskim panelu Klienta.
899 zł netto
1199 zł

Pakiet linków SEO TrustRank3

Dodanie strony aż do 135 najmocniejszych i najpopularniejszych katalogów płatnych w Polsce czyli pozyskanie 135 linków do Twojej strony. W cenie są opłaty aktywacyjne, teksty i pełny raport w autorskim panelu Klienta.
1124 zł netto
1499 zł

Darmowy audyt SEO – darmowe narzędzia do audytu SEO

Zaplanowana optymalizacja witryny to klucz do sukcesu w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz sprawdzić stan optymalizacji swojej strony internetowej oraz chcesz zrozumieć, jakie aspekty wymagają poprawy warto skorzystać z niektórych darmowych narzędzi do audytu SEO:

  1. Google Search Console: Narzędzie oferowane przez Google, które pozwala monitorować i raportować o wydajności Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Udostępnia informacje na temat indeksowania, klikalności, błędów i wielu innych.
  2. Google PageSpeed Insights: Pozwala na sprawdzenie szybkości ładowania Twojej strony na komputerze i urządzeniach mobilnych oraz oferuje sugestie na temat poprawy wydajności strony.
  3. Google Mobile-Friendly Test: Pozwala na sprawdzenie, czy Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.
  4. Bing Webmaster Tools: Podobnie jak Google Search Console, dostarcza informacji o wydajności Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Bing.
  5. Screaming Frog SEO Spider: Narzędzie do analizy struktury strony, sprawdzenia błędów, znalezienia powtarzających się treści i innych czynników SEO.
  6. SEMrush: Oferuje darmowy plan z ograniczeniami, który pozwala na analizę słów kluczowych, konkurencji, backlinków i wiele innych aspektów SEO.
  7. Moz Link Explorer: Darmowy plan pozwala na monitorowanie linków prowadzących do Twojej strony oraz analizę innych aspektów związanych z linkowaniem.
  8. Ubersuggest: Narzędzie do analizy słów kluczowych i konkurencji, oferujące również informacje o ruchu organicznym.
  9. Varvy SEO Tool: Pozwala na szybką analizę wielu aspektów optymalizacji, takich jak szybkość ładowania, responsywność, linkowanie itp.
  10. SEO Site Checkup: Oferuje szybki i prosty audyt strony, wskazujący na najważniejsze błędy i obszary do poprawy.

Wykorzystując te narzędzia do darmowego audytu SEO, można zbadać kluczowe czynniki SEO i zwiększyć widoczność strony, przyciągając większy ruch organiczny. Pamiętaj, że większość darmowych narzędzi SEO ma swoje ograniczenia, więc jeśli potrzebujesz pełnej i kompleksowej analizy, warto także rozważyć korzystanie z płatnych narzędzi lub skorzystać z pomocy agencji SEO.

Analiza treści pod kątem SEO

Jeśli nie wiesz czy treści na Twojej stronie odpowiadają wytycznym Google, zamów naszą usługę analizy treści - sprawdzimy ją pod kątem SEO i szeregu innych parametrów.
800 zł netto

Jak przebiegają w praktyce i jak samemu audytować stronę?

Automatyczny audyt SEO rozpoczyna się od wybrania jednego bądź kilku portali, które oferują taką możliwość. Wystarczy wpisać do wyszukiwarki Google hasło automatyczny audyt lub darmowy audyty SEO i wybrać spośród kilku propozycji serwisów. Gdy wybierzemy już konkretny, po przejściu na witrynę będziemy musieli podać jedynie adres www strony, którą chcemy sprawdzić. Choć każdy serwis oferujący automatyczne audyty SEO może działać nieco inaczej, ogólne działanie takich serwisów jest podobne i bazuje na tych samych założeniach. Po wpisaniu adresu url strony, którą chcemy sprawdzić, wystarczy uruchomić audyt. Czas oczekiwania na sprawdzenie strony www to zazwyczaj okres od minuty do kilku minut. W tym czasie strona jest sprawdzana, sprawdzane są też jej publiczne statystyki i wszystkie informacje są przetwarzane.

Po kilku minutach oczekiwania wyświetla się raport odnośnie danej strony internetowej. Jest on stworzony wedle pewnego klucza — sprawdzanych elementów witryny. Może zawierać kilkadziesiąt lub kilkaset pozycji. Każda pozycja posiada przypisaną normę lub prawidłowy pożądany wynik oraz wynik naszej witryny. Mogą być to liczby, poziomy czy opisy. Często w raportach takich oprócz samych wyników i standardowych parametrów pojawią się szczegółowe opisy czy ogólne podpowiedzi dotyczące każdego elementu. Jest to czytelna podpowiedź dla osób nieznających się na SEO, a wykonujących takie testy. Po wykonaniu automatycznego testu strony wystarczy pobrać raport w pliku, np. pdf i przekazać go osobie zajmującej się naszą stroną — a jeśli samodzielnie się nią zajmujemy wdrożyć zmiany zasugerowane w audycie.

Podpowiedź: Przeprowadzając audyt automatyczny SEO warto wykonać kilka takich audytów niezależnie na kilku serwisach audytujących. Będziemy mieli wtedy ogólny kompleksowy pogląd na witrynę i sprawdzimy, że w raporcie nie wkradł się błąd, porównując kilka wyników z kilku serwisów danego elementu np. czas ładowania strony internetowej.

Pakiet linków SEO Firmowy1

Dodanie strony do 50 katalogów firmowych czyli pozyskanie 50 linków. Pakiet idealny kiedy pozycjonujemy się lokalnie w swoim mieście. W cenie są opłaty aktywacyjne, teksty i pełny raport w autorskim panelu Klienta.
391 zł netto
559 zł

Pakiet linków SEO Firmowy2

Dodanie strony do 85 katalogów firmowych czyli pozyskanie 85 linków. Pakiet idealny kiedy pozycjonujemy się lokalnie w swoim mieście. W cenie są opłaty aktywacyjne, teksty i pełny raport w autorskim panelu Klienta.
584 zł netto
899 zł

Pakiet linków SEO Firmowy3

Dodanie strony aż do 120 katalogów firmowych czyli pozyskanie 120 linków. Pakiet idealny kiedy pozycjonujemy się lokalnie w swoim mieście. W cenie są opłaty aktywacyjne, teksty i pełny raport w autorskim panelu Klienta.
600 zł netto
1199 zł

Automatyczny audyt SEO – co analizuje?

Automatyczny audyt SEO odnosi się do wykorzystania narzędzi lub oprogramowania, które automatycznie analizuje i ocenia witrynę internetową pod kątem zgodności z zasadami optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO). Celem takiego audytu jest zidentyfikowanie obszarów do poprawy w celu zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Narzędzia do automatycznego audytu SEO mogą przeglądać stronę w poszukiwaniu różnych czynników, takich jak:

  1. Optymalizacja treści: Analiza jakości i unikalności treści na stronie, czy strona zawiera odpowiednią liczbę słów kluczowych, nagłówki, opisy meta itp.
  2. Struktura URL: Sprawdzenie czy adresy URL są przyjazne dla użytkowników i zawierają odpowiednie słowa kluczowe.
  3. Szybkość ładowania strony: Mierzenie czasu wczytywania strony, co ma wpływ na doświadczenie użytkowników oraz pozycję w wynikach wyszukiwania.
  4. Linkowanie SEO: Analiza linków wewnętrznych i zewnętrznych, aby upewnić się, że strona jest odpowiednio powiązana z innymi treściami.
  5. Responsywność: Sprawdzanie, czy strona jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.
  6. Analiza konkurencji: Porównanie strony z konkurencyjnymi witrynami pod kątem wybranych czynników SEO.

Warto jednak zaznaczyć, że automatyczne narzędzia SEO nie zawsze dostarczają kompleksowej i dokładnej analizy. Audyt SEO jest bardziej skuteczny, jeśli przeprowadzany jest przez specjalistę SEO, który może uwzględnić subtelne aspekty i dostosować strategię optymalizacji do konkretnych celów i konkurencji na danej branży.

Narzędzia automatycznego audytu SEO mogą stanowić użyteczne wsparcie, ale zaleca się używanie ich jako jednego z wielu narzędzi w procesie optymalizacji witryny.

Czy warto przeprowadzać automatyczny audyt strony internetowej?

Jakie korzyści mają audyty automatyczne?

  • Pierwszym, zauważalnym już na samym początku plusem jest fakt, iż automatyczne audyty są darmowe. Co więcej, w porównaniu do audytów wykonywanych przez agencje SEO, automatyczne audyty strony internetowej są dostępne dla wszystkich osób.
  • Możemy wykonywać je też bardzo często i traktować jako narzędzie do monitorowania stanu witryny. Jest to spora korzyść szczególnie przy wprowadzaniu zmian czy pozycjonowania serwisu, która umożliwia obserwowanie zmian i statystyk np. na lepsze lub gorsze.
  • Przeprowadzanie audytów automatycznych jest bardzo proste i intuicyjne. Nawet jeśli nie znamy się na SEO, warto je wykonywać oraz dostarczać gotowe raporty specjalistom zajmującym się naszą witryną.
  • Sporym plusem, jaki możemy wykorzystywać na własną korzyść, jest możliwość sprawdzenia w takich audytach stron konkurencji. Nie musimy mieć do nich dostępu, gdyż wystarczy jedynie wpisać adres witryny internetowej. W ten sposób możemy dowiedzieć się wielu informacji o stronach, z którymi rywalizujemy w wyszukiwarce Google i położyć nacisk na rozwój tego elementu na naszej stronie, co da najwięcej korzyści.

Automatyczny audyt SEO vs Audyt wykonywany przez agencję

Audyty automatyczne posiadają również minusy, które warto mieć na uwadze, podejmując decyzje o ich wykonaniu. Z pewnością jest to średnia jakość. Choć audyty automatyczne SEO zawierają wiele przydatnych danych statystycznych, nie są wykonywane przez osoby wyspecjalizowane. Często możemy spotkać się w takich przypadkach z brakiem zrozumienia danego elementu, który oznaczony jako nieprawidłowy w rzeczywistości jest jedynie niezinterpretowany. To właśnie brak zaleceń czy podpowiedzi i informacji od żywych osób jest największym minusem audytów automatycznych. Często nie są również aż tak dokładne i przeprowadzane kierunkowo, a według standardowego klucza. Wykonanie audytów automatycznych da nam wielu informacji czy nie udzieli szczegółowych odpowiedzi konkretnie, uwzględniając sytuacje czy specyfikę naszej strony internetowej.

Zobacz nasze efekty

Kiedy warto wykonywać automatyczny audyt strony?

Audyty automatyczne SEO warto wykonywać w kilku przypadkach. Z pewnością będzie to dobre rozwiązanie jako regularne monitorowanie strony www i jej postępów pod kątem SEO. Raporty wstecz nawet przy przyszłych audytach wykonanych przez specjalistów czy przy przyszłych pracach na stronie będą pomocne. Z tego rozwiązania warto korzystać również jeśli nie posiadamy budżetu na profesjonalny audyt, a chcemy ulepszać efektywnie witrynę. Jest to dobre rozwiązanie — dużo lepsze od niewykonywania żadnych weryfikacji witryny. Audyty automatyczne można przeprowadzać również po wdrożeniu pewnych konkretnych zmian. W ten sposób dowiemy się, czy dane zmiany działają i czy parametry danego elementu poprawiły się.

Oceń
(5/5)

Udostępnij:
Zobacz nasze efekty
Zwiększ widoczność swojej witryny i skontaktuj się z

Joanna

Stanowisko: Account Manager

Telefon: +48 883 570 809

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    2 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Paweł Bud
    Paweł Bud
    3 lat temu

    Macie swoje narzędzie do darmowego audytu automatycznego? Jeżeli nie, to czy jesteście w stanie polecić kilka takich sprawdzonych audytów automatycznych, z których może korzystacie albo Wasi klienci?

    Patrycja Woroszyło
    Editor
    Patrycja Woroszyło
    3 lat temu
    Reply to  Paweł Bud

    Zdecydowanie polecamy Sitemeans: https://sitemeans.com/. To nasze autorskie narzędzie, z którego korzystamy codziennie. Dostępna jest wersja darmowa, gdzie przez 14 dni można przetestować wszystkie funkcje programu. Uprzedzam, jest ich wiele, narzędzie przeprowadza kompleksowy audyt SEO, ale jest przy tym intuicyjne, proste w obsłudze, więc na pewno nie będzie trudności ze zrozumieniem zdobytych informacji. Możesz skorzystać też np. z https://seoaudyt.csgroup.pl/, gdzie jest dostępna darmowa opcja podstawowego audytu strony 🙂

    Kontakt dla klientów
    contact-person
    Paulina Najda
    Key Account Manager
    Formularz kontaktowy