Backlinki a wysoka pozycja w SERP [NOWE BADANIA] - Pozycjonusz
Pozycjonusz.pl
29/07/16

Backlinki a wysoka pozycja w SERP [NOWE BADANIA]

Nowe badania dotyczące czynników rankingowych Google nie pozostawiają wątpliwości – backlinki mają dużo większy wpływ na wysoką pozycję strony w wynikach organicznych niż się wszystkim wydawało.

backlinki

Niezależnie od innych czynników, wysoka pozycja w wynikach organicznych i backlinki to ścisły związek

Kilka dni temu wiodąca bostońska agencja digitalowa Stone Temple Consulting opublikowała wyniki badań dotyczących wpływu linków przychodzących na pozycję strony w SERPach. Autorzy badań porównali stosunek ilości linków zewnętrznych witryny do jej pozycji w wynikach organicznych Google. Wnioski? Niemal zawsze duża ilość odnośników przekładała się na wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Backlinki a wyniki organiczne

Autorzy badania wzięli pod lupę TOP 50 wyników z ponad 6 tysięcy odpowiedzi wyszukiwarki na badaną frazę. Rezultat nie pozostawił wątpliwości – najwyżej znajdujące się witryny posiadały dużo więcej backlinków kierujących niż strony ze środka i dołu listy. Autorzy podkreślają, że wykonali trzy próby pomiaru za każdym razem korzystając z innej metody kalkulacji, ale stosunkowe wyniki były do siebie zbliżone.

Co to oznacza? To, że przytoczone statystyki obrazują wprost, że link building jest kluczowy dla SEO, niezależnie od kwestii optymalizacji strony czy contentu jaki zawiera. Specjaliści ze Stone Temple Consulting określili ten rezultat jako „niemal idealną korelacją” („nearly-perfect correlation”) pomiędzy wysoką pozycją domeny w Google a liczbą linków do niej odsyłających.

Co jeszcze wynika z badań?

Autorzy badań kopali dalej i ręcznie przeanalizowali kilka setek wyników, by dowiedzieć się jaki procent wyników TOP 50 nie był najprawdopodobniej spowodowany linkami przychodzącymi. Doliczyli się zaledwie kilku wyników, które nie posiadały wysokiej liczby backlinków. Na ich wysoką pozycję miały wpływ na przykład czynniki lokalne (niespowodowane geolokalizacją, ale raczej lokalnym zainteresowaniem) oraz czynniki algorytmiczne typu Query Deserves Diversity.

Podsumowując wyniki badań autorzy zwracają uwagę na nierozerwalność ilości linków prowadzących do witryny i wartościowych treści na stronie. Według autorów tylko odpowiednie nakłady sił w obu typach działań SEO przyniosą dobre rezultaty.

Źródło: Search Engine Land / Stone Temple Consulting
Oceń
(0/5)

Udostępnij:
Zobacz nasze efekty
Zwiększ widoczność swojej witryny i skontaktuj się z

Paulina

Stanowisko: Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu

Telefon: +48 535 901 662

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Ostatnie wpisy:

    Kontakt dla klientów
    contact-person
    Joanna Kokot
    Account Manager
    Formularz kontaktowy