Budowa strony internetowej pod SEO | Pozycjonusz
X
BLACK 2 WEEKS KOŃCZY SIĘ ZA:
Pozycjonusz.pl
13/03/23

Budowa strony internetowej pod SEO

Obecnie większość działań biznesowych przeniosło się już do świata online. Jednak samo posiadanie strony internetowej nie wystarczy, by dotrzeć do potencjalnych klientów. Istotną rolę odgrywa tu optymalizacja witryny. Budowa strony internetowej pod SEO wymaga uwzględnienia wielu czynników. Jakich? O tym przeczytasz w naszym artykule, w którym omawiamy, jak skutecznie zbudować stronę internetową z myślą o optymalizacji pod kątem SEO, aby zwiększyć jej widoczność i przyciągnąć większą ilość odwiedzających. Zapraszamy do lektury!

Jak budować strony internetowe przyjazne SEO?

Budowa strony internetowej przyjaznej SEO to przede wszystkim skoncentrowanie się na działaniach, mających na celu poprawę jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Chodzi oczywiście o działania z zakresu on-page SEO, które wykonywane są bezpośrednio na stronie www. Jeśli skupisz się na jego wszystkich elementach i zadbasz o ich prawidłowe wdrożenie, stworzysz dobrze zoptymalizowaną witrynę. Wtedy Twoja witryna z pewnością zostanie dostrzeżona oraz doceniana przez roboty Google.

Kompleksowe SEO dla stron firmowych

Kompleksowe pozycjonowanie strony internetowej na okres 30 dni: od optymalizacji, poprzez treści, na wartościowych linkach i artykułach kończąc. Pełne raporty i autorski panel klienta.

1350 zł netto
1500 zł

Zwróć uwagę na strukturę strony internetowej

Z punktu widzenia SEO najważniejsze na stronie internetowej są strona główna oraz podstrony produktów i usług. W związku z tym, zanim jeszcze powstanie Twoja witryna, musisz wiedzieć, jak będzie wyglądała jej struktura. Właśnie dlatego tak ważne jest przygotowanie własnej koncepcji strony przed rozpoczęciem prac nad nią.

Pamiętaj, by każdy element Twojej oferty czy każdy Twój produkt miał osobną podstronę z własnym adresem URL. Pozwoli to na ich optymalizację pod określone słowa kluczowe, a także stworzenie dedykowanych treści czy wykorzystanie w pełni możliwości, jakie dają meta dane. Ponadto twórz możliwie jak najprostsze adresy URL, jasno informujące o treści, która znajduje się na stronie. Zwracaj uwagę na to, by każda podstrona ofertowa na stronie czy kategoria w sklepie online była dostępna dla użytkowników z poziomu menu. Budowa adresu strony internetowej jest naprawdę ważna!

Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych

Obecnie niemal wszyscy użytkownicy Internetu korzystają z sieci bezprzewodowo, poprzez takie urządzenia, jak smartfon, tablet czy laptop. Pamiętaj o tym podczas budowy strony internetowej. Wszystkie treści dostępne w wersji na komputery muszą być widoczne dla użytkowników urządzeń mobilnych. Odpowiada za to RWD, czyli responsywne projektowanie stron internetowych (ang. responsive web design). W ramach tej techniki są one tworzone w taki sposób, by dobrze wyświetlały się zarówno na dużych ekranach komputerów, jak i na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Responsywne strony internetowe zmieniają swój rozmiar i układ. Obsługują różne rozdzielczości w zależności od przekątnej ekranu, na jakim są wyświetlane.

Budowa responsywnej strony internetowej

Dobierz odpowiednie słowa kluczowe

Jeśli chcesz, by treści na Twojej stronie internetowej trafiały do osób faktycznie zainteresowanych Twoją ofertą, musisz zadbać o to, by były zoptymalizowane pod odpowiednie frazy kluczowe związane z branżą, a której działasz. Dobór słów kluczowych jest bardzo ważny. Dzięki temu przyciągniesz na swoją stronę osoby z Twojej grupy docelowej.

Gdzie najlepiej szukać fraz kluczowych? W specjalnie do tego przeznaczonych narzędziach, takich jak Google Keyword Planner, Ahrefs, Senuto czy SEMSTORM. Wybierając odpowiednie frazy, zwracaj uwagę na ich konkurencyjność, poziom i intencje wyszukiwania oraz potencjał biznesowy.

Twórz wartościowe treści

Budowa stron internetowych pod SEO to również tworzenie wartościowych i unikalnych treści. Są one ważnym czynnikiem rankingowym, dlatego też zadbaj o jakość contentu SEO na swojej witrynie. Im lepsze teksty na stronie, tym większa szansa na wyższe pozycje w Google. Co więcej, wartościowe treści są atrakcyjne dla użytkowników i zachęcają do powrotu na stronę lub do udostępniania informacji na niej zawartych. Dzięki temu przyciągają nowych odwiedzających i zwiększają ruch na stronie. Merytoryczne teksty pomagają również budować wizerunek firmy w Internecie, pokazując ją jako eksperta w danej dziedzinie. W związku z czym użytkownicy są bardziej skłonni zaufać marce i skorzystać z jej oferty.

Tworząc opisy firmy czy oferty, a także artykuły blogowe, zwracaj uwagę na to, by były odpowiednio nasycone frazami kluczowymi. Ponadto zadbaj o różnorodności form i odmian wykorzystywanych fraz, a także wzbogacaj teksty grafikami, zdjęciami oraz materiałami wideo.

#2 Copywriting

W tym kroku zajmiemy się przygotowaniem treści zoptymalizowanych, unikalnych, wartościowych i zgodnych z zasadami SEO.
400 zł netto

Pamiętaj o optymalizacji treści

Bez poprawnie wykonanej optymalizacji nawet najlepiej napisane treści nie spełniają swojego zadania w 100%. Optymalizacja SEO jest naprawdę kluczowa, dlatego też wszystkie teksty, jakie tworzysz na swoją stronę internetową powinny być opatrzone nagłówkami. Bardzo ważne jest, aby tytuły podstron były objęte znacznikiem H1, który ma ogromne znaczenie w kontekście pozycjonowania. Pamiętaj, że na każdej podstronie może on wystąpić tylko jeden raz. Nie mniej istotną rolę pełnią także śródtytuły w formie nagłówków H2. Natomiast przy dłuższych opisach czy tekstach blogowych dobrą decyzją jest zastosowanie jeszcze bardziej szczegółowego podziału: na nagłówki H3 i H4. Co więcej, dobrze zoptymalizowany teks to także tekst czytelny. By osiągnąć jak najlepszą przejrzystość treści, zwróć uwagę na to, by akapity nie były zbyt długie. Stosuj listy wypunktowane, twórz tabele, pogrubianiu (boldowaniu) fraz kluczowych i pamiętaj, że ważne jest również linkowanie wewnętrzne seo.

Analiza treści pod kątem SEO

Jeśli nie wiesz czy treści na Twojej stronie odpowiadają wytycznym Google, zamów naszą usługę analizy treści - sprawdzimy ją pod kątem SEO i szeregu innych parametrów.
800 zł netto

Zoptymalizuj meta tagi

Budowanie witryn internetowych pod SEO to również zadbanie o to poprawne zoptymalizowanie meta tagów. Mowa tu przede wszystkim o meta:

  • title – ten znacznik odpowiada za tytuł podstrony, na który użytkownicy zwracają uwagę w pierwszej kolejności, dlatego też powinien zawierać najważniejsze informacje charakteryzujące podstronę, do jakiej jest przypisany,
  • description – ten znacznik odpowiada za opis przypisany do konkretnej podstrony, wyświetlający się w wynikach wyszukiwania, dlatego powinien zachęcać użytkownika do odwiedzenia witryny (CTA),
  • robots – ten znacznik pozwala na indeksowanie lub blokowanie dostępu do zasobów, a także może zezwalać lub blokować śledzenie czy uniemożliwiać robotom dalszy ruch na stronie.

#1 Optymalizacja meta tagów

Podczas tego zadania koncentrujemy się na wybranych 10-ciu podstronach, których metadane zostaną zoptymalizowane (meta title + meta description).
400 zł netto

Zadbaj o szybkość ładowania strony

Jeśli Twoja strona ładuje się bardzo długo, możesz mieć niemal pewność, że użytkownik nie będzie czekał, aż wyświetlą się wszystkie jej elementy. Po prostu z niej wyjdzie i poszuka podobnej oferty na innej witrynie. W związku z tym zadbanie o szybkość ładowania strony powinno być jednym z Twoich priorytetów, jeśli chodzi o tworzenie stron internetowych pod SEO.

W tym celu, podczas budowy strony internetowej pod SEO:

  • aktywuj pamięć podręczną (cache) przeglądarki,
  • skompresuj pliki, aby zmniejszyć ich rozmiar i tym samym przyspieszyć ich ładowanie,
  • unikaj przekierowań,
  • usuń zbędne elementy kodu,
  • użyj Content Delivery Network (CDN), aby zapewnić szybkie ładowanie strony dla użytkowników z różnych regionów,
  • wybierz szybki hosting seo.

W analizie prędkości ładowania strony pomogą Ci specjalnie przeznaczone do tego celu narzędzia pomiarowe, np. Google Pagespeed Insights czy GTMetrix. Co ważne, one nie tylko mierzą jej prędkość, ale również podpowiadają, w jaki zoptymalizować witrynę, by działała szybciej.

Budowa stron internetowych pod SEO – podsumowanie

Wniosek z artykułu jest jasny: budowa strony internetowej pod kątem wyszukiwarek wymaga skupienia się na wielu istotnych aspektach. W tym m.in. na zadbaniu o odpowiednią strukturę strony, optymalizacji meta tagów, zwróceniu uwagi na szybkości ładowania strony czy dostosowaniu jej do urządzeń mobilnych. Jednocześnie nie zapominaj o tworzeniu wartościowych treści, które będą odpowiadały potrzebom i zainteresowaniom użytkowników. Ważne również aby proces przebudowy strony internetowej był łatwy do przeprowadzenia w przyszłości, w razie aktualizacji treści. Pomocny w tym kontekście niewątpliwie okaże się dobór odpowiednich słów kluczowych i wkomponowanie ich w treść w naturalny sposób. Pamiętaj, równowaga między potrzebami użytkowników a wymaganiami wyszukiwarek to klucz do osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania oraz do budowania długoterminowego sukcesu w Internecie.

Formularz kontaktowy ws. optymalizacji stron





    Oceń
    (5/5)

    Udostępnij:
    Zobacz nasze efekty
    Zwiększ widoczność swojej witryny i skontaktuj się z

    Joanna

    Stanowisko: Account Manager

    Telefon: +48 883 570 809

      Subscribe
      Powiadom o
      guest
      0 komentarzy
      Inline Feedbacks
      View all comments
      Kontakt dla klientów
      contact-person
      Joanna Kokot
      Account Manager
      Formularz kontaktowy