Jak korzystać z Google Trends? Wyszukiwania Google - Pozycjonusz.pl
X
BLACK 2 WEEKS KOŃCZY SIĘ ZA:
Pozycjonusz.pl
26/10/20

Jak korzystać z Google Trends? Wyszukiwania Google

Platforma Google Trends to skarbnica wiedzy dla wszystkich, którzy pracują nad kampanią marketingową w Internecie. Profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych nie może być skuteczne, jeżeli dane z Google Trends nie są umiejętnie wykorzystywane. Właśnie dlatego warto dowiedzieć się, czym jest darmowe narzędzie Google Trends i jak go używać, by reklama w Internecie w końcu zaczęła przynosić pożądany efekt.
Spis treści:

  1. Co to jest Google Trends?
  2. Jak korzystać z Google Trends?
    1. Czego dowiesz się z Google Trends?
    2. Przedział czasowy analizy danych
    3. Najczęstsze wyszukiwania Google
    4. Porównywanie fraz
    5. Popularność lokalna
    6. Google Trends podaje inspiracje na talerzu
  3. Jak korzystać z Google Trends – podsumowanie

Co to jest Google Trends?

Google oferuje szereg darmowych narzędzi marketingowych, które są ułatwieniem w pracy marketera. Jednym z nich jest narzędzie Google Trends, które w rozumieniu ogólnym służy ocenie kampanii marketingowych, a bardziej szczegółowo – analizie aktualnych trendów zainteresowań internautów.

Jak wiadomo, wyszukiwarka Google zbiera dziennie miliony zapytań użytkowników z całego świata. Google Trends przetwarza te dane i umożliwia wgląd w informacje na temat anonimowych zainteresowań użytkowników. To pozwala rozeznać, jakie bieżące tematy i wydarzenia najbardziej interesują użytkowników internetowych. Dzięki temu można skutecznie zaplanować działania kampanii marketingowej, które będą ukierunkowane na bieżący trend w danej branży. 

Osoby prowadzące działalność w Internecie, posiadające swoją stronę internetową czy prowadzące bloga, zdecydowanie powinny oprzeć swoją kampanię SEM o trendy Google. 

Jak korzystać z Google Trends – trends.google.pl

Po wejściu na stronę trends.google.pl od razu można zauważyć, że platforma została stworzona tak, aby każda osoba mogła intuicyjnie się po niej poruszać. Warto jednak zagłębić się nieco w funkcje i możliwości narzędzia Google.

Czego dowiesz się z Google Trends?

Historia wyszukiwania fraz wpisywanych  przez internautów do wyszukiwarki Google nigdy nie ginie. Zawsze jest zapamiętywana i przetwarzana przez roboty Google. Dzięki temu istnieje możliwośc analizy danych, które są niezbędne dla marketerów.

Po wpisaniu interesującego nas słowa kluczowego w niebieskie pole wyszukiwania na stronie głównej, już po kilku sekundach można otrzymać informację zwrotną: zainteresowanie w ujęciu czasowym, według podregionu, podobne tematy i podobne wyszukiwania wpisywane w wyszukiwarkę Google. Zostaną one omówione bardziej szczegółowo poniżej.

Przedział czasowy analizy danych

Trendy Google ukazywane są za pomocą map i wykresów. Można wybrać przedział czasowy, dla którego chcemy analizować daną frazę. Taki wykres przedstawia, jak wygląda częstotliwość wyszukiwania danej frazy, np. w ciągu dnia, tygodnia czy miesiąca. Do wyboru są takie przedziały, jak:

  • ostatnia godzina, 
  • ostatnie cztery godziny,
  • ostatni dzień,
  • ostatnie 7 dni, 30 dni, 90 dni, 5 lat
  • oraz 2004 – dziś.

Funkcja ta umożliwia optymalne planowanie publikacji artykułów w ciągu dnia, ale także określenie sezonowości, w której słowo kluczowe jest najbardziej popularne.

Najczęstsze wyszukiwania Google

Wyżej wspomniana sezonowość to zjawisko znajome prawie dla każdej branży. Prowadząc działalność w Internecie niezwykle ważne jest, by brać pod uwagę trendy dla danych produktów czy usług.

Dzięki Google Trends można zaplanować dobór słów kluczowych i z odpowiednim wyprzedzeniem zacząć pracę nad reklamą, by wyniki organiczne znalazły się na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google w najlepszym momencie sezonowości danej frazy, a nie po czasie. To uskuteczni działania marketingowe kampanii i pozwoli uniknąć straty zainwestowanych w nią pieniędzy.

Najczęstsze wyszukiwania Google idealnie obrazuje przykład dla frazy “buty zimowe” umieszczony poniżej.

Google Trends

Jak widać na załączony obrazku, częstotliwość wpisywania frazy “buty zimowe” cyklicznie powtarza się w jednym okresie w ciągu roku. Jest to przełom miesiąca październik-listopad i to właśnie w tym momencie internauci poszukują modowych inspiracji na zimę. Jest to sygnał dla branży modowej, że start kampanii ubrań zimowych w grudniu, to o wiele za późno. Tworzenie treści zgodnie z zasadami optymalizacji pozycjonowania oraz link building pomogą w skutecznym pozycjonowaniu strony na czas.

Porównywanie fraz

Kolejna funkcja, jaką daje Google Trends, to porównywanie popularności kilku słów kluczowych w tym samym czasie. Jednocześnie można zestawiać ze sobą dwa, trzy i więcej słów kluczowych i dzięki temu sprawdzić, które z nich cieszy się większym zainteresowanie.

jak korzystać z google trends

Porównując popularność słów “sukienka w kwiaty” oraz “kwiecista sukienka”, zdecydowanie należy wybrać pierwsze słowo kluczowe. Gołym okiem widać, że “kwiecista sukienka” cieszy się znacznie większym zainteresowaniem wśród internautów. Ta opcja wspomoże efektywne pozycjonowanie treści, a w połączeniu z kampanią adwords  z pewnością marketing internetowy będzie skuteczny.

Popularność lokalna

Analiza lokalnej popularności słów kluczowych to bardzo ważne zagadnienie, szczególnie biorąc pod uwagę pozycjonowanie lokalne strony . Dzięki niej wiadomo, w której miejscowości występuje największe zainteresowanie daną frazą. To daje takie informacje, jak na przykład: na którą frazę warto jest przeznaczyć więcej środków finansowych na reklamę, a nawet sugeruje, w jakich lokalizacjach w kraju czy na świecie dobrze jest zacząć świadczyć usługi stacjonarnie.

co to jest google trends

Powyższy przykład wskazuje na to, że fraza “babka ziemniaczana” cieszy się największą popularnością w województwach podlaskim i warmińsko-mazurskim. W tym rejonie z pewnością nie brakuje ochotników na obiad w restauracji, gdzie serwuje się swojskie jadło.

Google Trends podaje inspiracje na talerzu

Kolejne wartościowe dane dla osób prowadzących e-marketing, to możliwość poruszania najpopularniejszych wątków w sieci i mnóstwo inspiracji na wpisy blogowe. Aplikacja Google Trends po wpisaniu w wyszukiwarkę głównej frazy proponuje podobne tematy oraz podobne zapytania, które interesują użytkowników wpisujących dane słowo kluczowe. Takie informacje zdecydowanie ułatwiają tworzenie strategii content marketingu w Internecie.

google trends

Jakie tematy warto poruszyć prowadząc bloga o pielęgnacji włosów? Jak widać wyżej, narzędzie Google  zaproponowało kilka tematów i zapytań dla frazy “farbowanie włosów”, które powinny być najlepszą inspiracją.  Należy zauważyć, że podobne tematy, jak i zapytania, można uszeregować w kolejności: najpopularniejsze lub zyskujące popularność.

Jak korzystać z Google Trends – podsumowanie

Nie ma żadnych wątpliwości, że narzędzie marketingowe Google Trends jest nieocenioną pomocą w tworzeniu treści na stronę internetową. Dzięki niemu z łatwością można:

– przeanalizować trendy w każdej branży na przestrzeni nawet kilku lat,

– poznać potrzeby i zainteresowania internauty,

– opracować skuteczną strategię marketingową w oparciu o najpopularniejsze frazy,

– czerpać inspiracje i pomysły na nowe tematy blogowe.

Te wszystkie informacje są niezwykle ważne w budowaniu pozycji w świecie Internetu. Odpowiednia analiza danych jest w tym wypadku kluczem do sukcesu. Jeżeli chcesz, aby Twój biznes się rozwiną – specjaliści firmy pozycjonusz.pl z chęcią pomogą wznieść się na wyżyny trendu.

Oceń
(5/5)

Udostępnij:
Zobacz nasze efekty
Zwiększ widoczność swojej witryny i skontaktuj się z

Paulina

Stanowisko: Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu

Telefon: +48 535 901 662

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    1 Komentarz
    najstarszy
    najnowszy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Piotr
    Piotr
    3 lat temu

    Dobre podsumowanie. Google Trends jakby traciło na znaczeniu w branży, a jest to nadal kluczowe narzędzie, które umiejętnie wykorzystane pokaże nam w którym kierunku iść

    Kontakt dla klientów
    contact-person
    Joanna Kokot
    Account Manager
    Formularz kontaktowy