E-marketing to popularne działania w sieci mające na celu promocję marki, sprzedaż produktów bądź usług oraz budowanie relacji z klientem. Bez wątpienia jest to jedna z najszybciej rozwijających się specjalności w branży marketingowej, której absolutnie nie należy lekceważyć. Siła, z jaką działa reklama w Google jest nieoceniona, dlatego warto poznać powody, dla których inwestycja w marketing internetowy się opłaca.
Spis treści:
Nie ma znaczenia, czy prowadzisz mały sklep stacjonarny w mieście, jesteś aktywną osobą promującą swoje pasje lub masz do zaoferowania jakiegoś rodzaju usługi – Internet daje duże możliwości zarobkowe dla każdego. Co więcej, zawsze jest odpowiedni moment na to, by rozwinąć skrzydła i wdrożyć kampanie internetowe w promocję swojej marki w Internecie. Bez względu na to, kim jesteś i gdzie się znajdujesz, Twoja mała działalność może stać się rozpoznawalnym brandem na całym świecie, właśnie dzięki sieci. Pierwszy krok, który wdroży Cię w e-marketing, to tworzenie stron www.
Kolejny plus e-marketingu, to brak konieczności posiadania wysokich nakładów finansowych na reklamę. Różne rodzaje reklam internetowych dają spore pole do popisu. Pierwsza opcja (darmowa, jeżeli wykonywana jest samodzielnie), to pozycjonowanie stron. Jest to długodystansowe działanie, dzięki któremu strona internetowa może znaleźć się w pierwszej dziesiątce wyszukiwań w Google. Druga opcja, to reklama Google Ads. Co istotne, płaci się dopiero za efekt, czyli kliknięcie w reklamę, która kolejno przekierowuje do landing page’u. Inwestycja w kampanie sem pozwala nie tylko indywidualnie ustalać wysokość budżetu przeznaczonego na reklamę, ale umożliwia także łatwe kontrolowanie wydatków.
Zdecydowanie jedną z największych zalet e-marketingu jest możliwość dotarcia do wybranej grupy docelowej. Każda aktywna osoba w Internecie ma ściśle określone preferencje co do swojego wyboru. Osoba promująca swoją działalność w Internecie nie tyle co może, a powinna to wykorzystać. Sem content umożliwia stworzenie takiego wizerunku marki oraz spersonalizowanych komunikatów, które będą interesować potencjalnych klientów. W tym celu można wykorzystać choćby e-mail marketing czy reklamy banerowe, a następnie sprawdzić za pomocą specjalistycznych narzędzi analizujące ruch na stronie, czy reaguje na nie odpowiedni target.
W zależności od tego, co internauta wpisze w wyszukiwarce, wyniki organiczne wyszukiwania mają nieograniczony zasięg i mogą wyświetlić się osobie na drugim końcu kraju. Dzięki temu łatwiej jest wypromować swoją lokalną markę i stać się rozpoznawalnym nawet na całym świecie. Warto zaznaczyć, że internauta może odwiedzić witrynę o każdej porze dnia i nocy, przez co chętniej skorzysta z usług internetowych, niż stacjonarnie. E-marketing umożliwia kilka dróg do zwiększenia swoich zasięgów. Można to zrobić między innymi z wykorzystaniem link building, co wpłynie na poprawienie pozycji strony w wyszukiwarkach internetowych.
Budowanie więzi z klientem to klucz do sukcesu. Cenione jest udzielanie natychmiastowej odpowiedzi i rozwiewanie wszelkich wątpliwości (np. poprzez czat czy rozmowę z konsultantem). Liczy się również możliwość wyrażania opinii na branżowym blogu, a także wchodzenie w interakcję z klientem i budowanie silnej więzi. Błyskawiczny kontakt z klientem przez Internet daje kolejną możliwość. Jest to pozyskanie informacji zwrotnej, która pozwoli szybko poprawić błędy w prowadzonej działalności w Internecie. W marketingu internetowym obsługa klienta online jest o wiele łatwiejsza i możliwa do utrzymania na wysokim poziomie.
Logo, hasła reklamowe, dobrze zaprojektowana strona internetowa – to jedne z wielu elementów składających się na wizerunek marki. Jest on niezwykle ważny w budowaniu trwałych i świadomych relacji z klientami. Internet zdecydowanie to ułatwia, usprawnia i uskutecznia. Co więcej, udostępnia wiele dróg do tego, aby marka stała się rozpoznawalna nie tylko lokalnie, na przykład poprzez udział w kampaniach społecznych prowadzonych w Internecie czy poprzez pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Te wszystkie działania przyciągną większą liczbę zainteresowanych klientów.
Kolejny argument przemawiający za tym, że warto inwestować w e-marketing, to bogactwo narzędzi marketingowych, które są pomocą począwszy od budowy strony internetowej, po obsługę klienta, aż do wyciągania wniosków i możliwości bieżącej poprawy błędów. Dostępne są darmowe, jak i płatne programy, aplikacje czy platformy. Wiele z nich są proste w obsłudze. Dzięki temu nawet osoby rozpoczynające swoją przygodę z marketingiem internetowym będą mogły samodzielnie tworzyć swój wizerunek w sieci.
Podstawowe narzędzia marketingowe, od których należałoby zacząć, to narzędzia Google, jak na przykład Google Ads – podpowiada między innymi, jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego, co jest niezwykle istotne przy pozycjonowaniu stron w Internecie.
Inwestując w e-marketing bardzo łatwo jest uzyskać informację zwrotną odnośnie wyników postępu. Za pomocą wyżej wspomnianych narzędzi marketingowych można zweryfikować skuteczność podjętych działań i tym samym błyskawicznie reagować na niepowodzenia.
Przykładowo, konwersja, a dokładniej współczynnik konwersji, określa jaki procent użytkowników wykonuje pożądaną akcję na stronie (np. zakup). Jest to cenny feedback, który informuje, czy zastosowana kampania przynosi pożądany efekt, czy nie. Pozyskanie tak istotnych danych przy prowadzeniu kampanii poza siecią, nie jest tak łatwe i szybkie.
Żeby odnieść sukces, trzeba trzymać rękę na pulsie i dobrze znać swoją konkurencję. Internet daje duże pole do popisu w tym temacie. Narzędzia marketingowe, jak np. platforma Senuto, umożliwia optymalizację działań marketingowych pod kątem SEO, dzięki kompleksowej analizie konkurencji. Dotarcie do danych konkurenta, analiza jego strategii, linkowania SEO – po prostu przepisu na sukces, jeszcze nigdy nie była tak łatwa. Pod tym względem inwestycja w e-marketing zdecydowanie się opłaca.
Nie ma wątpliwości, że Internet podlega ciągłemu rozwojowi. Szczególnie w dobie koronawirusa, marketing internetowy dla firm zyskuje na znaczeniu. Wiele branż swoją działalność rozpoczęło lub przeniosło do sieci. Co więcej, z roku na rok zwiększa się liczba spędzonych godzin w Internecie przez przeciętnego internautę. Biorąc pod uwagę powyższe, warto rozpocząć swoją aktywność w sieci i przede wszystkim – zrobić to jak najlepiej. W tym celu opłaca się podjąć współpracę z agencją marketingu internetowego lub skorzystać w konsultacji SEO, dzięki czemu pozytywne efekty działań będą zauważalne znacznie szybciej.
Czy powyższe argumenty są wystarczająco przekonujące, że inwestowanie w działalność w Internecie się opłaca? Choć niektóre z działań wymagają czasu i cierpliwości, to efekt końcowy wszystko wynagradza.
Jeżeli posiadasz już swoją stronę www i potrzebujesz porady lub poszukujesz konkretnej usługi związanej z działalnością marketingową, polecam sprawdzić ofertę naszej firmy, która świadczy kompleksowe usługi w tym zakresie.