Budżet reklamowy będzie dostępny dla kwalifikujących się aktywnych reklamodawców w nadchodzących miesiącach. Google rozszerza również dotacje na reklamę ogłoszeń o usługach publicznych dotyczących COVID-19.
Google opublikowało w piątek aktualne informacje na temat swoich działań, które mają na celu zapewnienie wsparcia firmom, pracownikom służby zdrowia i organizacjom, a także rządom podczas pandemii koronawirusa. W ramach ogólnego zobowiązania w wysokości ponad 800 mln dolarów firma przeznaczy 340 mln dolarów na budżet reklamowy dla małych i średnich firm.
We’re committing $800M+ in new #COVID19 response efforts, incl $340M in @GoogleAds credits for SMBs worldwide, $250M in ad grants for @WHO & 100+ govt orgs globally, a $200M investment fund for NGOs & banks to help small businesses access capital, and more https://t.co/oVj6MMs9Bl
— Sundar Pichai (@sundarpichai) March 27, 2020
Google informuje, że w nadchodzących miesiącach kwalifikujący się reklamodawcy będą widzieć powiadomienia o dostępnych budżetach reklamowych na swoich kontach Google Ads. Budżetu można używać przez cały 2020 r. na reklamy w całym ekosystemie Google: w wyszukiwarce, sieci reklamowej i serwisie YouTube (na wszystkich rodzajach kampanii). Aby się kwalifikować, małe i średnie firmy muszą mieć aktywne konta Google Ads od 1 stycznia 2019 r.
Google przeznacza również 20 mln dolarów na dotacje reklamowe dla lokalnych instytucji finansowych i organizacji pozarządowych na publikację ogłoszeń publicznych dotyczących funduszy i zasobów pomocowych dla małych i średnich firm.
Ponadto firma powiedziała, że zwiększa dotacje na reklamę dla Światowej Organizacji Zdrowia i innych agencji rządowych w celu „dostarczenia krytycznych informacji na temat zapobiegania rozprzestrzenianiu się COVID-19”. Budżet wzrósł z początkowych 25 milionów do 250 milionów dolarów.