
Google stosuje ten sam budżet indeksowania dla googlebotów i robotów Ads.
Jak informuje Schwartz w serwisie Search Engine Round Table, zwrócił uwagę, iż Microsoft również powiedział, że wykorzystuje crawl budget pomiędzy wyniki bezpłatne i płatne. Dziennikarz zapytał więc za pośrednictwem Twittera Johna Muellera, czy podobnie jest w Google. Ten ani nie potwierdził, ale nie nie zaprzeczył rewelacjom w sposób jednoznaczny. Na Twitterze powiedział: „Naszym celem jest ochrona serwera przed efektem indeksowania, więc [crawl budget] musi brać pod uwagę wszystkie żądania, niezależnie od typu robota”. Schwartz dociskał więc pracownika , aby jednoznacznie określił czy odpowiedź brzmi tak, czy nie. Mueller w końcu potwierdził to pisząc “To nic nowego”.
Dalej wyjaśnił: “Większość witryn nie jest ograniczona budżetem na indeksowanie, więc nie zobaczysz tam żadnej zmiany. Ponadto używamy budżetu na indeksowanie, aby odświeżyć wiele rzeczy, w przypadku których niekoniecznie oczekujemy nowych treści (np. 404), więc często łatwo jest zmienić priorytety bez ogólnie negatywnego wpływu”.