Dla młodszych użytkowników Internetu 24-godzinne relacje znane są już od dawna. Pierwszy wprowadził je Snapchat. Później skopiował je Instagram i nazwał „Stories”. Następnie pojawiły się na Facebooku. A jaki pomysł ma na nie Google? Poznaj Web Stories.
Stories, relacje, snapy – każdy nazywa je nieco inaczej. W gruncie rzeczy chodzi jednak o szybki i prosty sposób przekazywania informacji w sieci. Stosowany jest zarówno przez obecne w social mediach marki czy influenserów jako skuteczne narzędzie do marketingu internetowego, jak i przez zwykłych użytkowników, którzy chcą podzielić się ze swoimi znajomymi ciekawym tematem. Stories powstały jako alternatywa dla długich artykułów, które w dobie krótkiego, zwięzłego, wręcz obrazkowego przekazywania informacji są często pomijane. Relacje stanowią więc formę zajawki najważniejszych informacji, a ich forma w założeniu ma być bardziej angażująca. Na poszczególnych slajdach, które wyświetlają się przez 10 sekund, pojawiają się zdjęcia, filmiki czy elementy interaktywne wraz z krótką i zwięzłą informacją tekstową.
Zdążyliśmy się z nimi świetnie zapoznać właśnie za sprawą Snapchata, Instagrama czy nawet Facebooka. Choć od premiery tej pierwszej aplikacji minęło już dziewięć lat, relacje nie tracą na popularności. Mimo wszystko zastanawiające jest, dlaczego dopiero teraz Google decyduje się na wprowadzenie Web Stories. Być może dlatego, że nie znalazł on dotąd właściwej platformy, na której mogłyby się one pojawić. Google+ przecież na dobre pokryła już pajęczyna…
Otóż Google nie ustaje w próbach i zdecydował się na stworzenie Web Stories. W ten sposób chce przekazywać swoim użytkownikom najważniejsze informacje. Ta funkcjonalność pojawiła się w sekcji Discover w aplikacji Google w USA, Indiach oraz Brazylii. Relacje mają formę miniatur przedstawionych w postaci magazynu. Po naciśnięciu w konkretną miniaturę ta powiększa się i powoduje przeniesienie do następnych slajdów. Ma to pozwolić na nadrobienie zaległości w najświeższych informacjach bez konieczności czytania obszernych artykułów. Obecnie już ponad 2000 stron internetowych dodało przynajmniej jeden artykuł w formie Web Stories. Pozostaje tylko czekać, aż nowa funkcjonalność dotrze do Polski i będziemy mogli ją przetestować na własnych smartfonach.