Google ogłosił, że wszyscy reklamodawcy będą musieli udowodnić swoją tożsamość prawną, jeśli chcą wyświetlać reklamy w Google. Zapowiada, że będą oni zobowiązani okazać dokument tożsamości, dokumenty założycielskie albo inne dane, które potwierdzą ich tożsamość oraz kraj, w którym działają.
Zaostrzenie polityki reklamowej ze strony Google ma na celu zwiększenie transparentności wyświetlanych reklam na platformach prowadzonych przez tego giganta technologicznego. Oznacz to również, że po wprowadzeniu tego rozwiązania w konkretnym kraju reklamodawcy, którzy już teraz promują ofertę w Google, będą musieli potwierdzić swoją tożsamość i dostarczyć wymagane dokumenty w ciągu 30 dni.
Jakie konsekwencje przyniesie ta zmiana? Informacje o tożsamości będą wyświetlane publicznie użytkownikom Google. Dzięki temu będą mogli zobaczyć, kto jest autorem reklamy. Gdy system ten wejdzie w życie, po pojawieniu się reklamy i kliknięciu przycisku „Dlaczego ta reklama?” będzie można zobaczyć nazwę konkretnej firmy, która stoi za tą reklamą oraz poznać jej lokalizację.
To posunięcie Google nie powinno być zaskoczeniem. W sieci jest bowiem wiele stron internetowych tworzonych w celu oszukania użytkowników. Choć wyglądają autentycznie, ostatecznie używane są do sprzedaży fałszywych produktów lub kradzieży poufnych informacji od użytkowników. Dzięki nowym zasadom wszyscy reklamodawcy – zarówno osoby fizyczne, jak i firmy – nie będą mogli wyświetlać reklam bez przesłania odpowiednich dokumentów i uzyskania zgody. Dzięki zaostrzeniu polityki firmy użytkownicy będą mogli podejmować w pełni świadome decyzje.
Weryfikacja tożsamości reklamodawców będzie wprowadzana stopniowo. W lipcu 2020 roku Google rozpocznie swoje działania na rynku USA, a w Europie pod koniec 2020 roku.