Jak prowadzić biznes w Internecie podczas kryzysu? [DARMOWY E-BOOK I ZNIŻKA -25%] - Pozycjonusz
X
BLACK 2 WEEKS KOŃCZY SIĘ ZA:
Pozycjonusz.pl
09/04/20

Jak prowadzić biznes w Internecie podczas kryzysu? [DARMOWY E-BOOK I ZNIŻKA -25%]

Kryzys, z którym musimy się obecnie mierzyć całkowicie zmienił oblicze świata. Mnóstwo biznesów upadło, a część z nich mocno ucierpiała. Przedsiębiorcy muszą jednak odnaleźć się w nowej rzeczywistości i znaleźć sposób na to, by przetrwać. Szansą dla każdej osoby, która prowadzi swoją firmę jest przejście ze świata offline do świata Internetu. W praktyce oznacza to stworzenie biznesu online. Chcesz dowiedzieć się, jak prowadzić firmę w sieci? Zapraszam do lektury!

Kryzys jako szansa na przeniesienie biznesu do Internetu

W obecnej sytuacji dla wielu przedsiębiorców przeniesienie swojego biznesu do Internetu to jedyna szansa na przetrwanie i jedyny sposób na dostosowanie się do nowej rzeczywistości. Dla wielu branż będzie się to wiązało ze zmianą formy świadczenia usług czy też z rezygnacją z części prowadzonych działań. Mimo wszystko jest to okazja na odbudowanie strat poniesionych w wyniku kryzysu. Czekanie na moment, w którym wszystko wróci do normy nie ma w obecnej sytuacji najmniejszego sensu. Dlaczego? Realia naszego życia zmieniają się bowiem z dnia na dzień, a wprowadzane ograniczenia są wciąż zaostrzane.

Spójrz tylko na to, jak wygląda wykres wyszukiwania słowa „kryzys” w Polsce w ciągu ostatnich miesięcy:

Wykres jasno obrazuje, że kryzys spowodował, że większość biznesów zostało po prostu zmuszonych odnaleźć się w obecnej sytuacji, a tym samym znaleźć nowe formy dotarcia do klientów. Brak zainteresowania produktami i usługami w kanale tradycyjnym otworzył przedsiębiorców na Internet oraz jego możliwości.

Sklep internetowy będzie więc rozwiązaniem problemów wielu osób, które chcą rozwinąć swój biznes online i dostosować się realiów świata, w których panuje kryzys. Sytuacja, w której wszyscy się znajdujemy, jest najlepszym momentem, aby skorzystać z tej możliwości. Czas przecież i tak upłynie, a tylko od Ciebie zależy, jak go wykorzystasz. Zatem do dzieła!

Jak założyć sklep internetowy i sprzedawać w Internecie?

Sklepy i firmy, które ucierpiały na kryzysie powinny zacząć od stworzenia sklepu internetowego z możliwością płatności online i dostawą pod same drzwi. Jak to zrobić? Jeśli nie masz doświadczenia, trudno będzie Ci to zrobić samodzielnie. Właśnie dlatego zarówno małe firmy, jak i duże przedsiębiorstwa zlecają wykonanie sklepu internetowego agencjom interaktywnych. Ich zadaniem jest stworzenie przyjaznego dla użytkowników i praktycznego sklepu online, który pozwoli Ci przenieść swój biznes do sieci.

Najwięcej sklepów internetowych tworzonych jest na platformie PrestaShop. To naprawdę skuteczne i sprawdzone rozwiązanie, z którego korzysta obecnie ponad 230 000 sklepów online. Za sprawą setek różnorodnych funkcji pozwala na zaprojektowanie sklepu dopasowanego do indywidualnych potrzeb konkretnej branży oraz klientów. Warto także wspomnieć, że PrestaShop cały czas rozwija się o nowe funkcjonalności. Dzięki temu zawsze jest na bieżąco z branżą e-commerce. Co więcej, specjaliści tworzący to oprogramowanie gwarantują wsparcie techniczne w każdej sytuacji. Dzięki temu nigdy nie zostaniesz na lodzie ze swoim problemem.

Jakie możliwości daje sklep internetowy na platformie PrestaShop? Przede wszystkim możliwość wprowadzenia różnych wersji językowych strony, a także wdrożenia płatności PayPal. Dzięki temu w Twoim sklepie online będą mogli robić zakupy klienci z całego świata. Witryna będzie również w pełni responsywna, czyli dostosowana do wszystkich urządzeń, nie tylko komputerów i laptopów, ale również smartfonów i tabletów. Dzięki temu zakupy w Twoim sklepie będzie można zrobić nawet na telefonie. Ponadto silnik PrestaShop umożliwia pełne zarządzanie zamówieniami. Od generowania faktur, przez zarządzanie wysyłkami, aż po tworzenie promocji czy programów lojalnościowych. To bardzo prosty i szybki system, dzięki któremu zakupy w Twoim sklepie będą realizowane ekspresowo.

Przykładowy wygląd sklepu w systemie PrestaShop.

Co sprzedawać w Internecie?

Ze względu na obostrzenia, które zostały wprowadzone w Polsce, wiele przedsiębiorstw musiało zawiesić lub ograniczyć swoją działalność. Nie sprawiło to jednak, że zapotrzebowanie na oferowane przez nie produkty zmalała. Po prostu cały proces zakupowy przeniósł się do Internetu. Konsumenci, którzy pozostają teraz w domach znajdują bowiem nowe sposoby pozyskiwania produktów, które dotąd kupowali stacjonarnie. Raport na temat mobilności udostępniony przez Google wyraźnie pokazują, że użytkownicy smartfonów z systemem Android przestali odwiedzać punkty sprzedaży.

Polacy zamawiają coraz więcej produktów z dłuższym terminem ważności, a także wiele środków czystości, co niestety przekłada się na korki w e-sklepach. Z powodu nagłego wzrostu zainteresowania zakupami online wydłużył się zatem czas realizacji zamówień. Dotyczy to bardzo wielu branż, m.in. sklepów z żywnością, drogerii czy aptek internetowych. Jeśli więc Twoja firma działa w jednym z tych obszarów, na pewno warto, byś przeniósł biznes do świata online. Co ciekawe, wzrosty sesji oraz transakcji zanotowały również sklepy zoologiczne oraz branża RTV i AGD (ze względu na zmianę otoczenia pracy zapotrzebowanie na komputery stacjonarne, laptopy czy drukarki wzrosła).

Dlaczego warto inwestować teraz w marketing internetowy?

Samo tworzenie stron www dla sklepu internetowego nie zawsze okazuje się w 100% skuteczne. Jednak z pomocą przychodzi marketing internetowy, który pozwoli Ci przegonić Twoją internetową konkurencję. Sklep zoptymalizowany pod SEO, przyjazne linki URL i odnośniki bezpośrednie sprawią, że Twój sklep odwiedzi więcej klientów, a zyski wzrosną. Dzięki temu uzyskasz wyższe pozycje w wyszukiwarce Google. Realia w jakich teraz się znaleźliśmy tym bardziej zachęcają do inwestowania w e-commerce. Pierwsze dane dotyczące sprzedaży w sieci w ciągu marca pokazują, że handel w internecie wzrósł o ponad 25%.

Branża e-commerce może w pełni wykorzystywać możliwości, jakie daje jej marketing internetowy. W ten zakres wchodzi m.in. szerokie spektrum metod pozycjonowania podstron konkretnych produktów czy bardzo korzystny z punktu widzenia e-commerce marketing. Pojęcie marketingu online jest niezwykle pojemne ponieważ zawiera wszystkie formy reklamy w Internecie.

Zalicza się do niego m.in.:

  • pozycjonowanie stron internetowych (SEO),
  • reklamy w wyszukiwarce internetowej (SEM, kampanie PPC),
  • reklamy banerowe w sieci reklamowej,
  • Facebook Ads,
  • content marketing/copywriting,
  • video marketing.

Pozycjonowanie sklepów internetowych to zdecydowanie najważniejsze, a wręcz niezbędne działanie związanych z marketingiem internetowym. Pozwala budować wysoką pozycję sklepu w wyszukiwarce Google, co generuje ruch na stronie i zwiększa liczbę osób zainteresowanych kupnem w danym sklepie. Im więcej potencjalnych klientów trafi na stronę tym są wyższe szanse na uzyskanie konwersji, czyli sprzedaży. Warto korzystać z narzędzi, które pomocne będą w zwiększaniu zasięgów, jak na przykład Google Keyword Planner. Należy jednak pamiętać, że jest to proces długotrwały, dzięki czemu będzie już zawsze przynosił pozytywne skutki. Kryzys kiedyś się skończy, a wtedy sklep online zoptymalizowany pod kątem SEO będzie mógł ruszyć z kopyta! Pomocne będą w tym narzędzia marketingu internetowego.

Ruszamy z akcją #sprzedajonline

Wszystkie przytoczone powyżej kwestie to zaledwie kropla w morzu możliwości, jakie ma przedsiębiorca, który przenosi swój biznes do świata online. Właśnie dlatego postanowiliśmy przygotować bezpłatny Poradnik Przedsiębiorcy. Nasz e-book to efekt pracy i analiz kilkunastu specjalistów z branży digital marketingu. Dzielą się w nim cenną wiedzą oraz licznymi wskazówkami, jak być widocznym w Internecie, na jakie działania marketingowe postawić oraz – co ważne – jak sprzedawać i nie być stratnym.

W naszym poradniku przeczytasz o skutecznym SEO w dobie kryzysu, a także poznasz zagadnienia związane z reklamami Google Ads. Co więcej, przekazujemy w nim wiedzę dotyczącą dbania o wizerunek firmy oraz działań sprzedażowych w czasie kryzysu. Nie zwlekaj, sprawdź nasz e-book i skorzystaj z wiedzy oraz zniżek dla przedsiębiorców.

Uwaga! Jeżeli po wpisaniu maila i kliknięcia linku, nie widzisz poniżej pdf w formie książki, odśwież stronę.

[emaillocker id=”5978″] [real3dflipbook id=’1′] [/emaillocker]

Skorzystaj ze zniżki 25% na wszystko! Sprawdź darmowy e-book!

Oceń
(0/5)

Udostępnij:
Zobacz nasze efekty
Zwiększ widoczność swojej witryny i skontaktuj się z

Paulina

Stanowisko: Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu

Telefon: +48 535 901 662

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kontakt dla klientów
    contact-person
    Joanna Kokot
    Account Manager
    Formularz kontaktowy