
W ostatnich dniach Google poinformowało, że ma zostać wprowadzona pełna wersja narzędzia Rich Results Test, które dotąd było dostępne wyłącznie w wersji beta. Przedtem najlepszym rozwiązaniem stosowanym w celu testowania danych strukturalnych było Structured Data Testing Tool.
Structured Data Testing Tool ma jednak w przyszłości zostać wycofane. Właśnie dlatego Google zaleca, by zastąpić je Rich Results Test. Narzędzie to sprawdzi się w celu przetestowania fragmentu kodu czy adresu URL strony. Rich Results Test pokaże wszelkie błędy i ostrzeżenia, które wykryje na stronie. Pamiętaj, że błędy sprawiają, że Twoje strona nie będzie wyświetlała się jako rich result. Ostrzeżenia natomiast mogą ograniczać wygląd wyników, ale Twoja strona nadal będzie wyświetlać się jako rich result. Na przykład, jeśli pojawiło się ostrzeżenie dotyczące brakującej właściwości obrazu, strona nadal mogłaby być wyświetlana jako rich result, tylko bez obrazu.
Oto kilka powodów, dla których nowe narzędzie będzie Ci lepiej służyć:
Rich results to wyniki w wyszukiwarce Google, które wykraczają poza standard. Są one oparte na ustrukturyzowanych danych i mogą zawierać karuzele, obrazy lub inne elementy nietekstowe. W ciągu ostatnich kilku lat Google opracował Rich Results Test, aby pomóc użytkownikom przetestować uporządkowane dane i wyświetlić podgląd „bogatych wyników”.