Prowadzenie fanpage na Facebooku – cennik 2020 - Pozycjonusz
X
BLACK 2 WEEKS KOŃCZY SIĘ ZA:
Pozycjonusz.pl
14/05/19

Prowadzenie fanpage na Facebooku – cennik 2020

Niestety, wciąż wiele osób myśli, że prowadzenie fanpage na Facebooku zajmuje dosłownie chwilę i można się tym zająć w tak zwanym międzyczasie. Nic bardziej mylnego. To zadanie, któremu warto poświecić nieco więcej uwagi, by zaplanowane działania przyniosły oczekiwane efekty. Fanpage to nie tylko dodawanie postów, ale coś znacznie więcej.

Przygotowanie strategii, tworzenie postów oraz dedykowanych grafik, organizacja konkursów, moderacja komentarzy – to tylko kilka z szeregu działań z zakresu social media prowadzonych na Facebooku. Jeśli masz swoją firmę i chcesz dowiedzieć się, co składa się na ostateczną cenę prowadzenia strony na Facebooku przez agencję social media, ten artykuł jest dla Ciebie. Zapraszamy do lektury.

OD CZEGO ZALEŻY CENNIK PROWADZENIA FANPAGE NA FACEBOOKU?

Prowadzenie fanpage na Facebooku przynosi firmie wiele korzyści, lecz wiąże się również z dużą ilością pracy. Oczywiście, wszystko zależy od specyfiki branży. Do każdej należy więc podejść indywidualnie, ponieważ nie ma jednego zestawu działań, który sprawdza się w każdej sytuacji. To właśnie od rodzaju podejmowanych czynności, częstotliwości publikowania postów i ogólnego nakładu pracy zależy, ile zapłacisz za prowadzenie swojej strony na Facebooku agencji social media, czy też freelancerowi. 

Założenie fanpage na Facebooku

Jeśli Twoja firma nie posiada jeszcze swojego fanpage’a na Facebooku, możesz zlecić jego założenie agencji. Wiąże się to z przygotowaniem dedykowanych grafik: zdjęcia profilowego oraz zdjęcia w tle, a także uzupełnienia i regularnego aktualizowania wszystkich informacji o firmie. Takie działania obejmują również stworzenie identyfikacji wizualnej, która jest niezbędna przy prowadzeniu strony firmowej na Facebooku. To przede wszystkim szablony grafik z logo, spójne z dotychczasową stylistyką i kolorystyką. Dzięki temu firma zostanie zapamiętana i wyróżni się na tle konkurencji.

Stworzenie strategii

To krok, który jest silnie związany z poprzednim, ale także z każdym kolejnym, ponieważ działania w social media nigdy nie mogą być przypadkowe. Wszystko powinno odbywać się w zgodzie ze stworzoną na początku strategią marketingową. Liczy się konkretny pomysł, bez którego nie warto zaczynać. Rozpoczynając współpracę z agencją social media możesz liczyć na profesjonalny plan działania, dopasowany do grupy docelowej i przewidujący interakcje, które zmotywują użytkowników Facebooka do polubienia Twojego fanpage’a.

Celów prowadzenia profilu firmowego na Facebooku może być wiele. Chcesz zbudować grono aktywnych fanów, kierować swoją ofertę do konkretnej grupy docelowej, informować o nowych produktach, budować pozytywny wizerunek i autorytet marki w Internecie, wypowiadać się w roli eksperta w danej dziedzinie, a może po prostu promować swoją firmę? Cena prowadzenia fanpage będzie się różniła w zależności od prowadzonych działań.

Przygotowanie i publikacja postów

Tutaj wszystko zależy od częstotliwości dodawania postów. Najczęściej jest to ustalane z góry i w dużej mierze zależy od branży. Stały kontakt z fanami strony jest bardzo ważny, jednak w przypadku firmy budowlanej nie musi być tak częsty, jak chociażby przy branży odzieżowej.

Jeśli chodzi o publikacje postów, ważny jest również czas, w jakim są zamieszczane. Dobrze jest obserwować, w jakich godzinach fani są najaktywniejsi i wypracować sobie konkretny harmonogram, którego potem warto się trzymać. Istotne jest także bycie na bieżąco z ciekawostkami z branży. Reagowanie na nowinki, czyli tzw. „Real Time Marketing” ma również ogromne znaczenie i często niesie za sobą przypływ nowych fanów. Co jakiś czas warto przepleść standardowe posty ciekawostkami z życia firmy, zdjęciami pracowników czy relacją z wydarzeń branżowych. Takie posty w szczególności interesują fanów, ponieważ lubią oni poznawać kulisy pracy firm.

Tworzenie dedykowanych grafik

Przygotowanie grafik do postów jest czasochłonne i niejednokrotnie wymaga wsparcia ze strony grafika. Niestety, wrzucanie zdjęć z darmowych stron nie przyciągnie uwagi użytkownika Facebooka, dlatego dedykowane grafiki to dzisiaj standard. Co więcej, jest bardzo wiele możliwości tworzenia postów i reklam, a przygotowanie każdej z nich wymaga różnego nakładu pracy. Jeśli dostarczasz gotowe grafiki, koszt prowadzenia fanpage na pewno ulegnie zmianie.

Moderacja komentarzy i wiadomości

Facebook to nie tylko wrzucanie postów, ale również reagowanie na komentarze oraz wiadomości. Zdarza się, że w niektórych branżach pojawiają się one rzadko, jednak w większości przypadków warto założyć, że zadaniem agencji jest również systematyczne odpowiadanie na wiadomości prywatne, komentarze pod postami, recenzje pojawiające się na profilu itp. Możecie podzielić się obowiązkami, czyli kiedy pojawiają się specjalistyczne pytania, odpowiadasz Ty, a na pozostałe wiadomości reaguje agencja. Nakład pracy zależy także od wielkości fanpage’a. W przypadku strony, która posiada kilkadziesiąt tysięcy fanów będzie nieporównywalnie więcej obowiązków niż przy startującym fanpege’u.

Promowanie postów i kampanie Facebook Ads

Reklamy na Facebooku to dość obszerny temat. Jeśli zdecydujesz się na dodawanie promowanych postów i tworzenie kampanii kierowanych do konkretnych grup użytkowników, musisz wiedzieć, że ten system jest dość skomplikowany i wymaga doświadczenia. Podejmując współpracę z agencją marketingu internetowego, jak agencja social media, upewnij się zatem, że zajmuje się ona tego typu działaniami. Pamiętaj także o ustaleniu budżetu na reklamy, który zazwyczaj jest określany niezależnie od miesięcznego abonamentu.

Organizacja konkursów

W ramach prowadzenia fanpage’a na Facebooku możliwe jest również cykliczne organizowanie konkursów. W ramach tej usługi otrzymujesz nie tylko samo przeprowadzenie go, ale również oryginalny pomysł, stworzenie regulaminu i grafiki. Oprócz tego agencja zadba o stałą moderację komentarzy i reagowanie na wszelkie wiadomości. Wyższa cena za prowadzenie fanpage na Facebooku wynika więc z większej ilości pracy, zaangażowania w stworzenie konkursu, a także odpowiedzialności wynikającej z tego przedsięwzięcia.

ILE KOSZTUJE PROWADZENIE FANPAGE?

Jak widać, nie da się odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie. Na ostateczną cenę składa się wiele czynników, dlatego do każdego fanpage’a należy podejść indywidualnie, analizując poszczególne aspekty. To m.in. wielkość fanpage’a, branża, czy też region, w którym działa firma. Do jego specyfiki dopasowuje się rodzaj prowadzonych działań, częstotliwość publikowania postów, rodzaj prowadzonych kampanii reklamowych i wiele innych. Na szczęście agencje social media w tym temacie są bardzo elastyczne i umożliwiają dopasowanie działań do potrzeb konkretnego klienta.

Oceń
(0/5)

Udostępnij:
Zobacz nasze efekty
Zwiększ widoczność swojej witryny i skontaktuj się z

Paulina

Stanowisko: Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu

Telefon: +48 535 901 662

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kontakt dla klientów
    contact-person
    Paulina Najda
    Key Account Manager
    Formularz kontaktowy