Pozycjonowanie stron internetowych to dla wielu osób wciąż całkiem nowy temat. Dlatego też firmy, które decydują się na nawiązanie współpracy z agencjami SEO, często nie mają świadomości, że efekty podejmowanych działań nie są dane raz na zawsze. Budowanie wartościowego ruchu oraz wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania wymaga szeregu działań ze strony specjalistów SEO, przy których niezwykle ważna jest regularność. Wówczas zaowocują one bardzo dobrymi efektami. Dowiedz się, dlaczego warto dać szansę agencji, postawić na regularne SEO i nie rezygnować z działań zakresu pozycjonowania po krótszym czy dłuższym czasie.
W SEO najistotniejsze są bez wątpienia systematyczna praca oraz zachowanie ciągłości działań. To, że Twoja strona uzyskała topowe pozycje w wynikach wyszukiwania na określone frazy kluczowe powiązane z ofertą nie oznacza, że proces pozycjonowania się zakończył. Regularne SEO przynosi świetne efekty w postaci poprawy widoczności, a tym samym również wzrostu ruchu w witrynie, zaś przerwanie działań optymalizacyjnych z dnia na dzień może doprowadzić do bardzo znaczącego spadku pozycji w krótkim czasie.
Sprawdź, dlaczego regularne SEO ma znaczenie i z jakich powodów nie warto rezygnować z pozycjonowania.
Jeśli zrezygnujesz z działań z zakresu pozycjonowania, możesz mieć pewność, że konkurencja prędzej czy później Cię wyprzedzi. Twoja strona internetowa w wynikach wyszukiwania nie będzie utrzymywała się na wysokich pozycjach, jeśli nie będziesz inwestować w jej optymalizację. Szczególnie, jeśli działasz w branży, która jest bardzo konkurencyjna, bez pozycjonowania niezwykle trudno będzie Ci zdobyć ruch na stronie. Z czasem przestaną docierać na nią nowi użytkownicy, ponieważ zdecydowanie najwięcej kliknięć uzyskują zawsze trzy pierwsze pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.
Algorytm Google nieustannie się rozwija, by jeszcze lepiej rozumieć potrzeby użytkowników. Niezbędne jest więc stałe analizowanie go i wprowadzanie zalecanych zmian. Jeśli nie masz świadomości, że takie zmiany są wprowadzane przez Google, narażasz się na duże straty w postaci spadków pozycji, które będą niosły za sobą negatywne konsekwencje dla Twojego biznesu. Potwierdza to więc fakt, że pozycjonowanie jest procesem ciągłym, a optymalizację SEO należy stale dostosowywać do wymagań wyszukiwarki.
Agencja SEO zajmująca się działaniami z zakresu pozycjonowania śledzi wszelkie nowiki, dzięki czemu może natychmiast reagować, wprowadzając niezbędne modyfikacje i aktualizując strategię działania w taki sposób, by nie doszło do spadków pozycji w wynikach wyszukiwania.
Jakościowe, unikalne i merytoryczne treści pomogą Ci rozwijać Twoją witrynę. Google od wielu lat podkreśla, że to właśnie one są jednym z najważniejszych czynników rankingowych. W przypadku sklepów internetowych kluczową rolę odgrywają opisy produktów oraz kategorii, zaś na stronach internetowych bardzo duże znaczenie ma opis oferty. W obu przypadkach dobrą praktyką jest również prowadzenie bloga firmowego i publikowanie na nim treści poradnikowych oraz edukacyjnych. Tworzenie bazy artykułów branżowych to nie tylko sposób na pozycjonowanie strony, ale również kreowanie wizerunku firmy w Internecie.
Jednak stworzenie interesujących, przydatnych i dobrze zoptymalizowanych pod kątem SEO treści nie jest łatwym zadaniem. A to właśnie one pomogą zbudować ruch na stronie oraz przyciągną na nią klientów. Jeśli nie masz czasu, by regularnie publikować nowe treści w swojej witrynie i aktualizować obecnych, wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania wypracowane w czasie współpracy z agencją SEO zajmą inne strony, które będą dostarczały więcej unikalnego contentu. Tak więc tworzenie treści warto powierzyć specjalistom, którzy dostosują je do potrzeb Twojej branży i zadbają o ich odpowiednią optymalizację.
Zachowania użytkowników Internetu ulegają nieustannym zmianom, za którymi powinna nadążać Twoja strona internetowa. Mowa tu chociażby o wzroście popularności urządzeń mobilnych. W związku z tym, że użytkownicy z roku na rok coraz chętniej korzystają z Internetu za pośrednictwem smartfonów, przeobrażeniom musiały ulec strony www. Obecnie standardem jest tworzenie responsywnych stron internetowych, których układ i wygląd automatycznie dostosowuje się do rozmiaru okna przeglądarki, na której są wyświetlane.
Jeszcze kilka lat temu optymalizacja strony pod kątem urządzeń mobilnych nie stanowiła kluczowego wyzwania w pozycjonowaniu, jednak dzisiaj trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie w Internecie bez responsywnej witryny, ponieważ znacząco ogranicza to osiągnięcie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Dobrze rozumieją to agencje SEO, które na bieżąco reagują na zmieniające się potrzeby użytkowników i są w stanie dostosowywać do nich strony internetowe, którymi zarządzają. Bez wsparcia doświadczonych specjalistów trudno byłoby działać tak sprawnie i skutecznie.
Statystyki udostępnione przez Google w 2022 roku mówią o tym, że 15% wszystkich haseł wyszukiwanych w Google nigdy wcześniej nie było wpisywanych w wyszukiwarkę. Oznacza to, że frazy kluczowe, na które pozycjonowana jest strona internetowa, powinny być stale monitorowane i na bieżąco aktualizowane. Wynika to z tego, że zmienia się sposób formułowania haseł przez użytkowników. Coraz częściej mają one bowiem formę pytań, a ma to związek z rosnącą popularnością Asystenta Google w wielu krajach.
Nie da się więc zaprzeczyć, że pozycjonowanie jest procesem ciągłym, który wymaga reagowania na wszelkie nowinki, jakie wprowadza Google. Jeśli zdecydujesz się go przerwać, bardzo trudno będzie Ci nadążyć w przyszłości za ogromem zmian, które Cię w międzyczasie ominęły.
Pozycjonowanie to m.in. link building, którego celem jest pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych, a także poprawienie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania oraz zwiększenie ruchu na stronie. Warto mieć świadomość, że w link buildingu bardzo istotna jest systematyczność, ponieważ raz pozyskane linki zwrotne bardzo łatwo jest utracić, np. ze względu na to, że właściciele usuwają lub edytują swoje witryny czy też konkretne podstrony. Tak więc, jeśli strona znika z Internetu, wraz z nią znikają linki prowadzące do Twojej witryny.
W związku z tym swoją bazę linków warto regularnie uzupełniać o nowe, a najlepiej powierzyć to zadanie osobom, które się na tym znają. Agencje SEO zajmują się wartościowym pozyskiwaniem linków. Starannie dobierają serwisy, w których umieszczane są linki, biorąc pod uwagę względy bezpieczeństwa. Gwarantują jakościowe linkowanie, które omija spam serwisowy, linkowanie na subdomenach i w języku obcym. Stawiają na wartościowe pozyskiwanie linków w odpowiednich kategoriach branżowych, dzięki czemu linki mają nie tylko wartość tematyczną, ale przy tym również uniwersalną.
Jak widać, regularne SEO to proces, na który składa się wiele różnych działań, wspólnie tworzących spójną strategię. Aby działania te mogły przynieść zamierzony efekt, muszą być wdrażane systematycznie. Dzięki temu strona będzie cały czas się rozwijała, a wraz z nią będzie piął się w górę również Twój biznes. Jeśli proces pozycjonowania będzie realizowany bez przerwy, efekty na pewno okażą się trwalsze i jeszcze lepiej widoczne.
Dlatego lepiej jest zmniejszyć budżet do minimum na określony czas niż zdecydować się na całkowite zaprzestanie działań z zakresu SEO, ponieważ bardzo często po zerwaniu współpracy z agencją marketingową następuje spadek widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Taka decyzja to również zmarnowanie potencjału oraz zburzenie tego, co budowała agencja przez miesiące czy lata.