Reklama displayowa w Google – co to jest? | Pozycjonusz
X
BLACK 2 WEEKS KOŃCZY SIĘ ZA:
Pozycjonusz.pl
19/11/24

Reklama displayowa – co to jest?

Google Ads oferuje ogromną różnorodność pod kątem formatów reklamowych. Każdy z nich jest inny i realizuje odmienne cele, stąd też wybór odpowiedniej reklamy jest bardzo ważny, podobnie zresztą jak właściwe łączenie poszczególnych formatów ze sobą. Dzięki temu możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą. Jednym z takich formatów jest reklama displayowa. Czym się charakteryzuje? Odpowiadamy!

Co to jest reklama displayowa?

Reklama displayowa jest to reklama graficzna, która wyświetla się na różnych stronach internetowych – zarówno na komputerach, urządzeniach mobilnych, jak i na telewizorach. Po kliknięciu w nią, użytkownik zostaje przeniesiony na wskazaną stronę www. Reklamy displayowe mają różne formaty i rozmiary. Posiadają one ogromny zasięg, dzięki czemu reklamodawca może w łatwy i szybki sposób wypromować swoją markę, pozyskać nowych klientów, a także zwiększyć sprzedaż.

Reklama displayowa to jeden z najpopularniejszych sposobów promowania produktów i usług w internecie. Składa się z wizualnych materiałów reklamowych, takich jak banery, grafiki czy wideo, które wyświetlają się użytkownikom na stronach internetowych, w aplikacjach czy w wynikach wyszukiwania. Jej celem jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów poprzez atrakcyjny i angażujący przekaz wizualny.

Dzięki zaawansowanym narzędziom, takim jak reklama displayowa Google, możliwe jest precyzyjne targetowanie odbiorców na podstawie ich zainteresowań, lokalizacji, wieku czy historii przeglądania. W efekcie kampanie te są skuteczne zarówno w zwiększaniu świadomości marki, jak i w generowaniu sprzedaży.

Reklama display definicja – jak ją rozumieć?

W kontekście marketingu internetowego reklama display odnosi się do treści wizualnych, które mają za zadanie przyciągnąć uwagę użytkownika i zachęcić go do wykonania określonej akcji, np. kliknięcia, zapisania się na newsletter czy zakupu. To, co wyróżnia kampanie displayowe w internecie, to ich elastyczność i różnorodność formatów.

Dzięki bogatej ofercie formatów graficznych reklama może być dopasowana do celów kampanii – od budowania świadomości marki po zwiększenie sprzedaży. Reklama displayowa jest więc fundamentem dla firm chcących skutecznie wykorzystać potencjał internetu.

Kampania display Google Ads w sieci reklamowej

Stworzenie, optymalizacja i opieka nad kampanią Google Ads, promującą Twoją firmę wśród internautów przeglądających różne treści w Internecie.
450 zł netto
502 zł

Kampania displayowa – skuteczna strategia w internecie

Kampanie display w internecie oferują przedsiębiorcom ogromne możliwości docierania do swoich klientów. Dzięki różnorodności formatów – od statycznych grafik po interaktywne animacje – możliwe jest dostosowanie treści do specyfiki branży i preferencji grupy docelowej. Kluczowym elementem skutecznej kampanii display jest odpowiedni dobór lokalizacji reklam. Strony internetowe, na których wyświetlane są treści, powinny być związane z zainteresowaniami odbiorców, co zwiększa szanse na kliknięcie i zaangażowanie.

Jakie rodzaje reklamy display są do wyboru?

Istnieje wiele różnych form reklamy display. Poniżej przedstawiamy te najpopularniejsze:

  • Baner reklamowy – najstarsza i najpopularniejsza forma reklamy displayowej Google Ads. Baner wyświetlany jest najczęściej na samym szczycie strony internetowej.
  • Elastyczna reklama displayowa – rodzaj reklamy, w której mogą zostać zawarte: obrazy, nagłówki, logo, filmy i teksty reklamy. Na ich podstawie Google będzie automatycznie generować reklamy przeznaczone do wyświetlania na stronach internetowych, w aplikacjach, a także na YouTube czy Gmailu.
  • Reklama tekstowa – rozwiązanie to sprawdzi się w przypadku tych witryn, które nie przyjmują reklam w formie obrazów. Wówczas na stronach www wyświetla się sam tekst reklamy.
  • Reklama natywna – zaprojektowana jest w taki sposób, by wyglądem przypominała jeden z elementów strony internetowej czy aplikacji, na której jest umieszczana. Przez to zupełnie nie wygląda jak reklama.
  • Reklama wideo – wyświetla się ona przed i w trakcie filmów w serwisie YouTube, a także w serwisach społecznościowych, takich jak Instagram czy Facebook. W sposób bardzo skuteczny dociera do odbiorców, jest niezwykle angażująca i najbardziej sugestywna spośród innych formatów reklam display.

Full kampania Google Ads dla Sklepów internetowych

Tworzenie, optymalizowanie i opieka nad kampaniami reklamowymi w systemie Google Ads. Jesteśmy oficjalnym partnerem firmy Google, a nasi specjaliści posiadają wieloletnie doświadczenie oraz certyfikaty potwierdzające znajomość obsługi tego narzędzia.
1890 zł netto
2100 zł

Standardowe formaty reklamy display

Standardowe formaty reklam display różnią się w zależności od tego, czy są wyświetlane na komputerach czy urządzeniach mobilnych. W przypadku komputerów najpopularniejsze wymiary reklam displayowych to:

  • 300 x 250 px,
  • 336 x 280 px,
  • 728 x 90 px,
  • 300 x 600 px,
  • 160 x 600 px,
  • 970 x 90 px,
  • 468 x 60 px,
  • 250 x 250 px,
  • 200 x 200 px.

Z kolei najczęściej spotykane rozmiary grafik wyświetlanych na urządzeniach mobilnych to:

  • 300 x 250 px,
  • 320 x 50 px,
  • 320 x 100 px,
  • 250 x 250 px,
  • 200 x 200 px.

W sumie rozmiarów miejsc docelowych w sieci reklamowej Google Ads jest ponad 30. Z tego względu najłatwiej jest korzystać z reklamy elastycznej, automatycznie dostosowującej swój rozmiar do miejsca docelowego.

Full kampania Google Ads dla Strony firmowej

Tworzenie, optymalizowanie i opieka nad kampaniami reklamowymi w systemie Google Ads. Jesteśmy oficjalnym partnerem firmy Google, a nasi specjaliści posiadają wieloletnie doświadczenie oraz certyfikaty potwierdzające znajomość obsługi tego narzędzia.
1440 zł netto
1600 zł

Reklama displayowa Google – dlaczego warto?

Wykorzystanie reklamy displayowej Google to jedno z najefektywniejszych rozwiązań na rynku. Google Display Network pozwala dotrzeć do użytkowników na milionach stron internetowych i aplikacji na całym świecie. Dzięki temu reklamy są widoczne zarówno w lokalnych serwisach, jak i na międzynarodowych platformach.

Zaletą korzystania z tego narzędzia jest możliwość personalizacji przekazu. System pozwala wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili stronę firmy (remarketing), co zwiększa szanse na konwersję. Dodatkowo reklama displayowa Google umożliwia kontrolowanie budżetu i analizowanie wyników w czasie rzeczywistym.

Jak działa i na czym polega kampania display?

Reklamy display działają w sieci reklamowej Google, a sieć tą tworzą miliony stron internetowych z całego świata. Oferują one wolną przestrzeń, gdzie mogą pojawiać się reklamy. Warto również dodać, że do sieci reklamowej Google zalicza się również serwis YouTube oraz poczta Gmail. Reklama displayowa może być wyświetlana także w tych miejscach.

To, w jaki sposób będzie wyglądała dana reklama displayowa Google, zależy tylko od jej twórcy. Możesz ją dostosować zarówno pod względem formatu, zawartych treści, jak i wielkości. Od tego, jaki będzie jej ostateczny wygląd, będzie zależało, w którym miejscu na stronach będzie się wyświetlała. Chyba że jest to reklama elastyczna – wówczas dopasowuje się ona do miejsca, które dostępne jest w sieci reklamowej.

Co ważne, podczas tworzenia kampanii opartej na reklamach displayowych, określa się także jej target, czyli kieruje się ją do odpowiedniej grupy docelowej, potencjalnie najbardziej zainteresowanej daną reklamą. Dzięki temu nie trafia ona do przypadkowych odbiorców.

Jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu reklam Google Ads, zastanów się nad współpracą z agencją SEM, która zajmie się tym kompleksowo. Cennik reklamy w Google obejmuje wówczas koszty obsługi kampanii oraz budżet, jaki chcesz przeznaczyć na promocję Twojej strony internetowej lub sklepu online w sieci.

Reklama display – zalety

Reklamy displayowe mają mnóstwo zalet, a jedną z najważniejszych jest możliwość działania na bardzo dużą skalę. Mają one bowiem ogromny zasięg, ponieważ wyświetlane są nie tylko na małych stronach internetowych czy blogach, ale także w dużych serwisach, takich jak YouTube, a także w popularnych witrynach. Co więcej, są one widoczne na komputerach oraz urządzeniach mobilnych – użytkownik zobaczy je więc bez względu na to, czy korzysta z laptopa, tabletu czy smartfona. Najważniejsze jest tylko, by je odpowiednio przygotować – w taki sposób, aby zainteresowały internautów i były skuteczniejsze niż reklamy konkurencji.

Dużym plusem kampanii display jest możliwość ustalenia grupy odbiorców (bez względu na to czy interesuje cię marketing w gastronomii, czy innej branży) oraz tematyki witryn na których wyświetlają się reklamy. Z tego względu zobaczą je tylko te osoby, które mogą być zainteresowane promowaną ofertą. W ten sposób pozyskasz duży ruch na swojej stronie, zwiększysz świadomość swojej marki i zyskasz nowych klientów.

Warto również dodać, że reklamy displayowe mogą być reklamami elastycznymi, co również jest ich niewątpliwą zaletą. Reklamy te dopasowują się pod względem wyglądu, formatu i rozmiaru do dostępnego miejsca w sieci reklamowej i właśnie tam się wyświetlają. Są więc bardzo praktyczne oraz niezwykle skuteczne.

Cookies Consent Mode v2 – Wdrożenie i konfiguracja

Tryb uzyskiwania zgody Consent Mode v2 to nowa wersja baneru cookies wyświetlanego na stronach internetowych. Jest wymagana w celu rejestrowania zachowania użytkowników na stronie.
400 zł netto

Przyszłość reklamy displayowej w internecie

Technologie takie jak sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe mają ogromny wpływ na rozwój reklamy displayowej. Dzięki nim reklamy stają się coraz bardziej spersonalizowane, co przekłada się na wyższą skuteczność kampanii.

Jednym z trendów w kampaniach display w internecie jest rosnąca popularność formatów interaktywnych, które angażują użytkowników w nowoczesny i atrakcyjny sposób. Przykładem mogą być reklamy z rozszerzoną rzeczywistością (AR) lub dynamiczne treści wideo.

Reklama displayowa wciąż pozostaje istotnym elementem marketingu online, a jej potencjał rośnie wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się oczekiwaniami konsumentów. Dla firm, które chcą skutecznie budować swoją obecność w sieci, jest to narzędzie, które warto wykorzystać.

Czy kampanie display przekładają się na sprzedaż?

W przeciwieństwie do reklam tekstowych w wyszukiwarce, reklamy display wyświetlają się internautom w momencie, w którym przeglądają różne treści w Internecie. Mają więc charakter bardziej promocyjny niż sprzedażowy. Reklamy displayowe oferują bardzo różnorodne i ciekawe rozwiązania, które warto przetestować i dopasować w taki sposób, by jak najlepiej spełniały potrzeby Twojej branży. To niewątpliwie bardzo skuteczne narzędzie w walce o uwagę odbiorców. Jeśli więc chcesz wypromować swoje produkty lub usługi w Internecie, skorzystaj z jego możliwości, albo z reklamy produktowej w Google Ads

Oceń
(5/5)

Udostępnij:
Zobacz nasze efekty
Zwiększ widoczność swojej witryny i skontaktuj się z

Joanna

Stanowisko: Account Manager

Telefon: +48 883 570 809

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kontakt dla klientów
    contact-person
    Paulina Najda
    Key Account Manager
    Formularz kontaktowy