Capping – czym jest i jak wpływa na kampanie reklamowe?
X
BLACK 2 WEEKS KOŃCZY SIĘ ZA:
Pozycjonusz.pl
09/09/24
← Wróć do słownika

Capping

Capping – co to jest?

Capping to technika stosowana w kampaniach reklamowych w celu ograniczenia liczby wyświetleń reklamy jednemu użytkownikowi w określonym czasie. Głównym celem cappingu jest uniknięcie tzw. przesytu reklamowego, czyli sytuacji, w której odbiorca zbyt często widzi tę samą reklamę, co może prowadzić do irytacji i obniżenia skuteczności kampanii.

Rodzaje cappingu

Wyróżnia się kilka rodzajów cappingu: frequency capping, który określa maksymalną liczbę wyświetleń reklamy na użytkownika, time capping, który limituje czas między kolejnymi wyświetleniami reklamy oraz oraz budget capping, wskazujący limit budżetu na użytkownika. Dzięki tym rozwiązaniom marketerzy mogą efektywniej zarządzać budżetami reklamowymi oraz poprawiać doświadczenia użytkowników, unikając nadmiernego narażenia na reklamy.

Oceń
(5/5)

Udostępnij:

Zobacz również:

Kontakt dla klientów
Paulina Najda
Key Account Manager
Formularz kontaktowy