Błąd 404 jest jednym z najpowszechniejszych błędów, z jakimi można się spotkać podczas korzystania z Internetu. Może pojawić się, gdy próbujesz uzyskać dostęp do strony internetowej, która nie istnieje, jest tymczasowo niedostępna lub została usunięta. Często jest to spowodowane tym, że adres URL, który wprowadzasz, jest nieprawidłowy lub nieaktualny.
Wiele witryn internetowych personalizuje swoje komunikaty o błędzie 404, aby ulepszyć doświadczenie użytkownika. Na przykład, niektóre witryny wyświetlają humorystyczne lub interaktywne komunikaty, które pomagają użytkownikom znaleźć to, czego szukają.
Błąd 404 może mieć negatywny wpływ na optymalizację witryny. Wyszukiwarki, takie jak Google, uwzględniają błędy 404 jako jeden z czynników wpływających na jakość strony internetowej. Te z dużą liczbą błędów 404 mogą mieć niższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Najlepszym narzędziem do monitorowania takich błędów jest Google Search Console, które pomoże Ci zidentyfikować je na Twojej stronie, a następnie je naprawić.
Błędy 404 także wpływają na doświadczenie użytkownika. Kiedy natrafia on na błąd 404, może być zdezorientowany i zrezygnowany, co najczęściej prowadzi do opuszczenia przez niego strony. Dlatego ważne jest, aby zminimalizować występowanie błędów 404 na swojej witrynie i zapewnić użytkownikom jak najlepsze doświadczenia.
Jeśli chcesz usunąć stronę, ważne jest, aby upewnić się, że wszystkie linki do tej strony zostały zaktualizowane lub usunięte, aby uniknąć błędów 404. Możesz także skonfigurować przekierowanie 301 dla usuwanej strony, aby użytkownicy i wyszukiwarki zostali przekierowani na inną stronę.