Co to jest CTA (Call to Action)? Definicja | Pozycjonusz.pl
X
BLACK 2 WEEKS KOŃCZY SIĘ ZA:
Pozycjonusz.pl
28/03/23
← Wróć do słownika

CTA

CTA (ang. Call to Action) oznacza „wezwanie do działania” i jest pojęciem z zakresu marketingu, stosowanym w reklamie oraz sprzedaży. Jego celem jest zachęcenie użytkownika do podjęcia określonych kroków, np. do kliknięcia w link, zakupu produktu, pobrania ebooka, założenia konta itd. Może mieć formę grafiki, przycisku lub tekstu. Bardzo ważne jest umieszczenie CTA na stronie w odpowiednim miejscu, żeby przynosiło pożądane efekty. Powinno mieć również charakterystyczny, zwracający uwagę kolor i atrakcyjną, chwytliwą treść.

Miejscem, w którym najczęściej można spotkać CTA jest meta description, czyli krótki opis strony, będący jednym z elementów wyników wyszukiwania. Dobrze zastosowane wezwanie do działania zachęci użytkownika do kliknięcia w link i zapoznania się z ofertą, zakupu produktu czy przeczytania wpisu na blogu.

Ponadto CTA wykorzystywane jest powszechnie na stronach internetowych i przybiera tam bardzo różnorodne formy. Najczęściej ma postać wyrazistego przycisku z napisem „Kup teraz” czy łagodniejszym wezwaniem do działania, takim jak „Dowiedz się więcej”. Oprócz tego CTA na stronie może mieć formę pop-up’ów, infografik czy nagłówków, nakłaniających użytkownika do podjęcia konkretnego działania.

Z CTA spotykamy się także w mailingu (gdzie najczęściej ma formę przycisku, linku, obrazka itp.). Występuje również w reklamach internetowych (zarówno tych tekstowych oraz graficznych, jak i wideo czy audio).

Oceń
(5/5)

Udostępnij:

Zobacz również:

Kontakt dla klientów
Paulina Najda
Key Account Manager
Formularz kontaktowy