CTR (ang. Click-Through Rate) jest to współczynnik klikalności, który służy do analizowania wyników kampanii internetowych. Jest on procentowym określeniem stosunku liczby kliknięć do liczby wyświetleń reklam.
Wzór na wyliczenie współczynnika klikalności jest bardzo prosty. Wystarczy, że podzielisz liczbę kliknięć w reklamę przez liczbę jej wyświetleń, a następnie pomnożysz ją razy 100. Wówczas otrzymasz procentową wartość CTR.
PRZYKŁAD: Twoją reklamę w Internecie zobaczyło 100 osób, spośród których 10 kliknęło w nią, przenosząc się tym samym na Twoją stronę internetową. Oznacza to, że CTR w tym przypadku wynosi 10%.
Kiedy mówimy o dobrym CTR? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ determinuje go wiele czynników, takich jak kanał reklamy, rodzaj słowa kluczowego, branża itd. Jeśli chodzi o organiczne wyniki wyszukiwania, średnia wartość współczynnika klikalności dla pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania wynosi około 30-50%, dla drugiej 10-15%, zaś dla trzeciej 5-9%.