eCPC (enhanced cost per click) to model licytacji stosowany w systemie reklamowym Google Ads. Wprowadzony po raz pierwszy w 2010 roku, miał na celu pomóc użytkownikom Google Adwords w generowaniu większej liczby konwersji przy optymalnym koszcie.
Mechanizm eCPC polega na automatycznym dostosowywaniu stawek za kliknięcia w taki sposób, aby zwiększyć prawdopodobieństwo konwersji. System Google Ads analizuje dane i w przypadku, gdy uznaje, że stawka jest zbyt niska, aby uzyskać skuteczną reklamę, zwiększa stawkę. Działanie to ma na celu poprawę efektywności kampanii poprzez maksymalizowanie liczby konwersji.
Ulepszone CPC ma na celu zwiększenie zwrotu z inwestycji (ROI) w kampaniach reklamowych. Korzystanie z eCPC może przynieść wymierne korzyści dla wielu firm, szczególnie w perspektywie długoterminowej. Jednakże, aby w pełni wykorzystać możliwości tego modelu, niezbędne jest posiadanie przemyślanej, długoterminowej strategii oraz odpowiednich rezerw finansowych. Pozwolą one bowiem na początkowe inwestycje w reklamę.
Należy pamiętać, że eCPC nie jest samodzielnym rozwiązaniem, ale powinien być częścią szeroko zakrojonej, w pełni zoptymalizowanej strategii Google Ads. Właściwe wykorzystanie z niego pozwala na osiągnięcie lepszych rezultatów w kampaniach reklamowych, poprawiając skuteczność i efektywność działań marketingowych.