Fanpage to publiczny profil na Facebooku, stworzony dla marki, organizacji, produktu, usługi lub innej jednostki, której celem jest promowanie swojej działalności i interakcja z obecnymi i potencjalnymi klientami. Fanpage pozwala na tworzenie i udostępnianie treści, zbieranie opinii, angażowanie się w rozmowy z użytkownikami, a także analizowanie aktywności i interakcji użytkowników.
Na Facebooku fanpage jest niezbędnym narzędziem marketingu cyfrowego. Umożliwia bezpośredni kontakt z publicznością, pozwalając na promowanie nowych produktów, usług lub wydarzeń, a także prowadzenie ankiety czy konkursów. Dzięki informacjom zwrotnym, które można uzyskać za pomocą interakcji z użytkownikami, marki mogą zrozumieć, co działa, a co nie i dostosować swoje strategie marketingowe.
Za pomocą fanpage’a, marki mogą budować swoją tożsamość online i wzmacniać swoją obecność w mediach społecznościowych. Fanpage umożliwia tworzenie społeczności wokół marki, z której członkowie mogą czuć się bardziej zaangażowani i lojalni. Można na nim publikować różnorodne treści, takie jak posty, zdjęcia, filmy, a nawet transmisje na żywo. Pomagają one w budowaniu i utrzymaniu relacji z publicznością. Dzięki fanpage’owi, marki mają możliwość stałego kontaktu i interakcji z odbiorcami, co jest kluczowe dla utrzymania i wzrostu ich lojalności.