Google to amerykański gigant technologiczny z branży informatycznej, którego najpopularniejszym produktem jest wyszukiwarka Google.
Spółka Google powstała 4.09.1998 r. Założyli ją dwaj doktoranci Uniwersytetu Stanforda, czyli Larry Page oraz Siergiej Brin. Ich autorska metoda analizy powiązań hipertekstowych (algorytm BackRub, który później zmienił nazwę na PageRank) została przez nich wykorzystana do stworzenia prototypu wyszukiwarki internetowej.
Obecnie Google, poza wyszukiwarką, oferuje szereg rozmaitych produktów i usług, cieszących się ogromnym zainteresowaniem użytkowników na całym świecie. Należą do nich m.in.:
i wiele innych!
Warto również dodać, że wyszukiwarka Google jest ściśle powiązana z pozycjonowaniem. Optymalizując witrynę pod SEO, poprawiasz i zwiększasz bowiem jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Realizacja działań z zakresu pozycjonowania zmierza do ulepszania strony, by w oparciu o słowa i frazy kluczowe najlepsze dla konkretnej branży, generowała wartościowy ruch organiczny.
Co ważne, wyszukiwarka Google pracuje przez cały czas. Kompletuje informacje ze stron internetowych na całym świecie, a następnie porządkuje je. Proces ten składa się z trzech etapów i jest to kolejno: przeszukiwanie witryny, indeksowanie jej oraz ustalanie pozycji w wynikach wyszukiwania na określone słowa lub frazy kluczowe przy użyciu algorytmów.