Co to jest Google Tag Manager? Definicja | Pozycjonusz.pl
Pozycjonusz.pl
28/03/23
← Wróć do słownika

Google Tag Manager

Google Tag Manager (GTM) jest to darmowe narzędzie Google, służące do zarządzania tagami. Pozwala na szybkie i łatwe aktualizowanie kodów śledzenia oraz powiązanych fragmentów kodu (tagów) w witrynie lub aplikacji mobilnej. W tym celu wystarczy dodać fragment kodu Menedżera Tagów do projektu, by bezpiecznie i bez żadnych problemów wdrożyć ustawienia analityki oraz tagów pomiarowych poprzez internetowy interfejs użytkownika. Dzięki temu możliwe jest śledzenie działań użytkowników w witrynie, co bardzo przydaje się przy konfiguracji jej analityki.

Warto również dodać, że Google Tag Manager składa się z kontenerów, a w każdym z tych kontenerów znajdują się:

  • tagi – pozwalają na przesyłanie danych z witryny,
  • reguły – określają warunki, w jakich tagi mają zostać uruchomione,
  • zmienne – ich zadaniem jest przechowywanie oraz przekazywanie wartości, które ulegają zmianie (dynamicznych), a niekiedy także stałych.

Kontenery instaluje się w danej witrynie lub aplikacji mobilnej. Dzięki temu można połączyć ją z panelem GTM.

Oceń
(5/5)

Udostępnij:

Zobacz również:

Kontakt dla klientów
Paulina Najda
Key Account Manager
Formularz kontaktowy