Gray Hat SEO to strategia optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Mieści się między etycznym (White Hat) a nieetycznym (Black Hat) podejściem do SEO. Ta technika wykorzystuje pewne techniki, które mogą być uważane za kontrowersyjne lub ryzykowne, ale niekoniecznie naruszają wytyczne wyszukiwarek w sposób wyraźny.
W ramach gray hat SEO stosuje się m.in. techniki zgodne z wytycznymi wyszukiwarek internetowych. Są to techniki, takie jak optymalizacja treści, tworzenie wartościowych linków zwrotnych i analiza słów kluczowych. Te aspekty mają na celu poprawienie rangi strony internetowej w sposób legalny i zgodny z przepisami.
Jednak strategia ta może także zawierać pewne techniki, które znajdują się na granicy etycznego zachowania. Przykłady obejmują m.in. pozyskiwanie linków zwrotnych z witryn o niskiej jakości, ukrywanie treści przed użytkownikami lub stosowanie przekierowań stron. Chociaż te techniki nie są jednoznacznie nieetyczne, mogą być ryzykowne i prowadzić do kary ze strony wyszukiwarek lub utraty reputacji witryny.