Co to jest hreflang? Definicja | Pozycjonusz.pl
X
BLACK 2 WEEKS KOŃCZY SIĘ ZA:
Pozycjonusz.pl
02/08/23
← Wróć do słownika

Hreflang

Hreflang to atrybut używany w HTML do określenia języka i geograficznego kierowania strony internetowej. Atrybut ten jest istotnym elementem optymalizacji dla wyszukiwarek (SEO). Pomaga bowiem Google i innym wyszukiwarkom zrozumieć, dla jakiego języka i regionu jest przeznaczona dana strona. Dzięki temu mechanizmowi, użytkownik z Francji, poszukujący informacji w swoim ojczystym języku, otrzyma wyniki wyszukiwania bardziej dostosowane do jego preferencji.

Zastosowanie atrybutu hreflang

Atrybut hreflang odgrywa szczególnie ważną rolę na stronach obsługujących wiele języków i kierowanych do różnych regionów. Można go używać zarówno w linkach pomiędzy stronami, jak i w meta tagach w nagłówku strony.

Hreflang pomaga uniknąć problemów z duplikacją treści. Atrybut ten pozwala wyszukiwarkom rozróżnić, czy podobna zawartość na różnych stronach jest tłumaczeniem czy po prostu powielona. Przykładowo, jeżeli mamy stronę w języku angielskim skierowaną do użytkowników z USA (en-us) i osobną stronę w języku angielskim skierowaną do użytkowników z Wielkiej Brytanii (en-gb), atrybut hreflang pomoże wyszukiwarce rozróżnić te dwie strony i dostarczyć odpowiednią stronę dla użytkowników z odpowiedniego regionu.

Atrybut ten, chociaż nie jest wymagany przez wszystkie wyszukiwarki, jest kluczowym elementem dla wielojęzycznej optymalizacji SEO. Bez jego użycia wyszukiwarki mogą dostarczać nieodpowiednie strony dla użytkowników z różnych regionów. To może zaś prowadzić do złego doświadczenia użytkownika i niższych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Oceń
(5/5)

Udostępnij:

Zobacz również:

Kontakt dla klientów
Paulina Najda
Key Account Manager
Formularz kontaktowy