← Wróć do słownika
Reklama displayowa
Reklama displayowa jest to format reklamy graficznej, wyświetlającej się na stronach internetowych. Po kliknięciu w nią, użytkownik zostanie przekierowany na reklamowaną witrynę. Reklama displayowa potrafi generować naprawdę olbrzymie zasięgi. Właśnie dlatego właściciele stron i sklepów internetowych chętnie wykorzystują ją do promowania swoich marek w sieci. Może przybierać rozmaite formy, takie jak:
- Banery reklamowe (pojawiające się na górze strony internetowej)
- Reklamy natywne (dopasowujące się do stylu i treści strony internetowej)
- Elastyczne reklamy displayowe (dopasowujące się pod względem formatu do określonych grup odbiorców)
- Reklamy Discovery (najczęściej spotykane w wynikach wyszukiwania YouTube czy w sekcji Watch na Facebooku)
- Klasyczne reklamy graficzne (przybierające formę poziomą, pionową lub kwadratu)
- Reklamy w mediach społecznościowych (stanowiące połączenie tekstu, obrazu i CTA)
- Reklamy wideo (pojawiające się w serwisach, takich jak YouTube, Instagram czy Facebook)
- Rich Media (reklamy displayowe z elementami interaktywnymi)
- Reklamy pełnoekranowe (wyświetlane są zanim użytkownik zostanie przekierowany na żądaną stronę)