Tag w dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego oznacza etykietę. W branży SEO mianem tagu określa się mianem słowa kluczowego, które przypisywane jest do określonego elementu na stronie internetowej, np. do artykułu czy pliku multimedialnego. Posługuje się nimi, by porządkować i grupować informacje o podobnej tematyce.
Na stronach www tagi mają formę hiperłączy, prowadzących do podstron, które zawierają wszystkie informacje oznaczone danym tagiem. Zazwyczaj jest to jedno lub dwa słowa, w sposób najbardziej ogólny opisujące daną tematykę. Tagi służą przede wszystkim użytkownikom stron internetowych, ponieważ ułatwiają im znalezienie artykułów czy materiałów wideo o podobnej tematyce. Ponadto są one również przydatne, jeśli chodzi o komunikację witryny z wyszukiwarką. Informują ją m.in. o tym, jaka jest tematyka strony czy do kogo kierowane są treści na niej zawarte.
Warto pamiętać, by korzystać z tagów bardzo rozważnie i nie nadużywać ich, ponieważ wówczas mogą mieć negatywne oddziaływanie na stronę i – zamiast ją porządkować – wprowadzą na niej chaos.