YouTube to platforma do udostępniania filmów założona w 2005 roku, która szybko stała się największym serwisem tego typu na świecie. Umożliwia użytkownikom przesyłanie, oglądanie, komentowanie i udostępnianie filmów wideo na różne tematy – od poradników, poprzez filmy muzyczne, aż po filmy dokumentalne czy krótkometrażowe produkcje.
Oprócz podstawowej funkcji umożliwiającej przesyłanie i oglądanie filmów, YouTube oferuje szereg narzędzi i funkcji dla twórców oraz marketerów. Platforma posiada wbudowany system reklamowy, umożliwiający promocję produktów czy usług. Dla twórców dostępne są narzędzia, takie jak YouTube Studio. Pozwala ono na analizowanie statystyk swojego kanału, odpowiednio go modyfikować i komunikować się z subskrybentami. Ponadto dla wielu ludzi platforma ta stała się głównym źródłem dochodu dzięki programowi partnerskiemu. Umożliwia on monetyzację kanałów poprzez wyświetlanie reklam.