Strona niewidoczna w Google - co na to wpływa? | Pozycjonusz.pl
Pozycjonusz.pl
03/03/23

Strona niewidoczna w Google – co na to wpływa?

Posiadasz nową, pięknie zaprojektowaną i dobrze wykonaną stronę internetową, ale nie pojawia się ona w wynikach wyszukiwania? To zdecydowanie utrudnia zdobycie nowych klientów, co w konsekwencji przekłada się na spadek przychodów. Na szczęście nie jest to sytuacja bez wyjścia. W tym artykule omówimy kilka powodów, dlaczego Twoja strona niewidoczna w Google oraz jak możesz poprawić swoją pozycję w Google, aby przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć swoje szanse na sukces.

Google nie widzi mojej strony – co może być tego powodem?

Widoczność strony w Google może być ograniczona z wielu różnych powodów. Najczęściej ma to związek z tym, że witryna nie jest zaindeksowana przez wyszukiwarkę, jednak nie jest to jedyna przyczyna. Dowiedz się, z czym może wiązać się brak strony w wynikach Google!

Czy strona niewidoczna w wyszukiwarce jest zaindeksowana?

Tak jak wspominaliśmy, brak strony w Google może wiązać się z tym, że nie została ona zaindeksowana przez roboty Google. Jeśli wpisujesz w wyszukiwarkę słowa kluczowe związane z Twoją witryną i nie pojawia się ona w wynikach wyszukiwania, koniecznie upewnij się, czy właśnie to nie jest problemem.

W jaki sposób możesz najszybciej sprawdzić, czy strona została zaindeksowana? Najlepszym sposobem jest wpisanie w wyszukiwarkę: „site:” oraz adresu Twojej witryny, np. „site:pozycjonusz.pl”. Jeśli po kliknięciu klawisza Enter w wynikach wyszukiwania nie pojawi się nic, oznacza to, że Twoja witryna nie jest zaindeksowana.

W takim przypadku musisz samodzielnie wysłać stronę do indeksacji. Jak to zrobić?

  1. Wejdź na stronę: https://search.google.com/search-console/about i utwórz konto lub zaloguj się, jeśli już je posiadasz.
  2. Odnajdź swoją stronę, wpisując jej adres URL w pasku znajdującym się w lewym górnym rogu ekranu.
  3. W konsoli wyszukiwania Google, znajdującej się na samej górze, wklej adres strony, którą chcesz zaindeksować.
  4. Poproś o zaindeksowanie.

Miej jednak na uwadze, że nowe strony internetowe potrzebują nawet do kilku tygodni, by zaindeksować się w Google. Jeśli więc Twoja strona funkcjonuje w sieci od bardzo krótkiego czasu, poczekaj najpierw na ruch ze strony Google bota.

Widoczność strony w wyszukiwarkach a mapa witryny

Mapa witryny, czyli sitemap.xml jest to plik zawierający listę wszystkich adresów URL znajdujących się na danej stronie internetowej. Ma ona na celu ułatwienie robotom Google indeksowanie poszczególnych podstron danej witryny. Czy posiadasz taką mapę? Jeśli nie, stwórz ją jak najszybciej, aby poprawić widoczność strony w Google. W tym celu wyszukaj dowolny generator map witryn, wpisz adres swojej strony internetowej i kliknij „Start”. To wszystko!

Kompleksowe SEO dla stron firmowych

Kompleksowe pozycjonowanie strony internetowej na okres 30 dni: od optymalizacji, poprzez treści, na wartościowych linkach i artykułach kończąc. Pełne raporty i autorski panel klienta.

1500 zł netto

Moja strona nie jest widoczna w Google – co ma do tego plik robots.txt?

Plik robots.txt to plik tekstowy znajdujący się w katalogu głównym witryny, który informuje roboty Google o tym, jakie podstrony powinny być indeksowane, a jakie nie.

Plik robots.txt może zawierać instrukcje, takie jak:

  • User-agent – określa, dla jakiego robota wyszukiwarki przeznaczone są instrukcje zawarte w pliku robots.txt
  • Allow – informuje roboty, że dana strona powinna zostać uwzględniona w procesie indeksowania
  • Disallow – wskazuje robotom, że dana strona powinna zostać pominięta w procesie indeksowania

W jaki sposób uzyskać dostęp do pliku robots.txt? Musisz wpisać w pole wyszukiwania adres swojej strony internetowej i dodać „/robots.txt”, np. „pozycjonusz.pl/robots.txt”. No dobrze, ale jak sprawdzić, czy ten plik ma związek z brakiem strony w wynikach Google?

Otóż plik informujący o kilku zablokowanych podstronach będzie wyglądał na przykład w ten sposób:

User-agent: *

Allow: /Disallow: /o-nas

Disallow: /kontakt

Pierwsza linijka dotyczy wszystkich robotów, z kolei polecenie „Allow: /” wskazuje, że indeksowana ma być cała witryna, natomiast polecenie „Disallow: /” ogranicza roboty Google do przeszukiwania całej strona internetowa, w przypadku gdy nie ma poleceń „Allow” przypisanych do wielu stron witryny, które mają być indeksowane przez wyszukiwarki. Powód, dlaczego strona nie wyświetla się w Google może również być związany z tym, że w pliku robots.txt znajduje się polecenie „Disallow: /”, które blokuje indeksację całej witryny, zamiast blokować jedynie konkretnych podstron.

Jak to zmienić? Oto rozwiązanie:

  1. Otwórz plik robots.txt, który zlokalizowany jest katalogu głównym, w sekcji zarządzania plikami lub FTP.
  2. Zweryfikuj, czy w tym pliku znajduje się polecenie „Disallow”, uniemożliwiające robotom indeksującym dostęp do Twojej witryny. W takim wypadku plik będzie wyglądał tak:

User-agent: *

Disallow: /

  1. Aby roboty mogły zaindeksować każdą z podstron, usuń dane znajdujące się po poleceniu „Disallow”. Wtedy plik robots.txt powinien wyglądać tak:

User-agent: *

Disallow:

Czy w kodzie Twojej strony znajduje się meta tag „noindex, nofollow”?

Jeśli w kodzie Twojej strony internetowej znajduje się meta tag „noindex, nofollow”, nie pozwala on robotom na indeksację poszczególnych podstron, przez co zwyczajnie je pomijają. Meta tag „noindex” wskazuje bowiem robotom Google, żeby nie indeksowały strony, natomiast znacznik „nofollow” informuje je, by nie szukały linków prowadzących z innych witryn do Twojej strony.

W praktyce będzie to wyglądało następująco:

<meta name=”robots” content=”noindex, nofollow”>\

Jak to zmienić? Po prostu wejdź na stronę główną swojej witryny, kliknij prawym przyciskiem myszy na ekran, a następnie wybierz opcję „Wyświetl źródło strony”. W przypadku gdy na początku kodu zobaczysz znaczniki „noindex” i „nofollow”, zmień je odpowiednio na „index” i „follow” w taki sposób:

<meta name = ”robots” content = ”index, follow”>

Jak treści wpływają na widoczność strony w Google?

Optymalizacja treści pod kątem SEO ma ogromny wpływ na widoczność strony w Google. Jeśli są unikalne, merytoryczne i regularnie aktualizowane, pozycja witryny w wynikach wyszukiwania będzie rosła. Natomiast w przypadku gdy na stronie nie będzie żadnych tekstów, wówczas jej widoczność będzie bardzo słaba co spowoduje, że strona będzie niewidoczna w Google.

Zadbaj więc o stworzenie jakościowych treści i uzupełnienie ich o frazy kluczowe ściśle powiązane z Twoją branżą. Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub firmę usługową, pamiętaj także o opisach produktów lub usług. Dobrym pomysłem jest również założenie bloga i publikowanie na nim postów regularnie. Takie działanie na pewno przyczyni się do polepszenia widoczności strony w Google.

Artykuł sponsorowany (2500 znaków ze spacjami)

Napiszemy dla Ciebie wartościowy, unikalny i zoptymalizowany tekst artykułu sponsorowanego. Możesz przesłać nam temat i wytyczne do tekstu, a odeślemy Ci wysokiej jakości artykuł gotowy do publikacji!
270 zł netto

Strona niewidoczna w Google a nienaturalne linki zwrotne

Jakość pozyskiwanych linków również może mieć wpływ na widoczność strony w wyszukiwarkach. Zwróć uwagę na to, czy nie są to przypadkiem nielegalne linki zwrotne z niepowiązanego źródła. Jeśli tak, może się okazać, że Google nałożył ban na Twoją witrynę. Od momentu wprowadzenia algorytmu Pingwin (czyli od 2012 roku) Google zwraca bowiem szczególną uwagę na zamieszczane na stronach linkowanie SEO niskiej jakości i walczy ze wszelkimi działaniami spamerskimi.

Jak w łatwy i szybki sposób zweryfikować profile linków zwrotnych? Na przykład za pomocą Google Search Console lub Ahrefs. W tym celu wyeksportuj do arkusza kalkulacyjnego linki, które uważasz za spam, a następnie zweryfikuj je z pomocą Google Search Console i zaznacz, że nie chcesz, aby Google brał je pod uwagę.

Czy możliwe, że brak strony w Google może wiązać się z atakiem hakerów?

Powodem, dlaczego strona nie wyświetla się w Google może być również atak hakerów. By sprawdzić, czy miał on miejsce, zaloguj się na swoje konto w Google Search Console lub załóż je, jeśli go nie masz, a następnie otwórz ustawienia i upewnij się, czy jesteś właścicielem witryny.

W przypadku gdy okaże się, że inni użytkownicy są przypisani do twojego konta, koniecznie sprawdź, czy to osoby, którym zostały nadane dostępy/uprawnienia. Nie rozpoznajesz przypisanych użytkowników? Mogą to być hakerzy, którzy chcą mieć wgląd w dane twojej witryny. Jak najszybciej usuń ich z listy użytkowników lub właścicieli. Zweryfikuj również dane w Centrum wiadomości w Google Search Console.

Dlaczego moja strona nie wyświetla się w Google? Podsumowanie

Podsumowując, jednym z głównych powodów, dlaczego strona jest niewidoczna w Google, jest problem z indeksacją witryny. Innymi czynnikami, które mogą wpłynąć na pozycję w wynikach wyszukiwania są: niskiej jakości treści, brak wartościowych linków zewnętrznych, błędy techniczne na stronie i wiele innych.

Jeśli chcesz uchronić się przed sytuacją, w której Twoja strona jest niewidoczna w Google, regularnie monitoruj pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania, a w przypadku spadku pozycji lub braku widoczności strony w Google, podejmij odpowiednie kroki w celu rozwiązania tego problemu. Skorzystaj również z narzędzi do analizy strony internetowej oraz zadbaj o optymalizację sklepu internetowego czy optymalizację strony WordPress. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, dobrym pomysłem będzie podjęcie współpracy z doświadczoną agencją SEO, która pomoże Ci m.in. uzyskać wyższe pozycji w wynikach wyszukiwania Google i zwiększyć ruchu na stronie internetowej.

Oceń
(5/5)

Udostępnij:
Zobacz nasze efekty
Zwiększ widoczność swojej witryny i skontaktuj się z

Paulina

Stanowisko: Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu

Telefon: +48 535 901 662

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kontakt dla klientów
    contact-person
    Paulina Najda
    Key Account Manager
    Formularz kontaktowy