Wyszukiwanie obrazem w Google. Na czym polega? - Pozycjonusz
X
BLACK 2 WEEKS KOŃCZY SIĘ ZA:
Pozycjonusz.pl
23/12/19

Wyszukiwanie obrazem w Google. Na czym polega?

Wyszukiwarka grafiki pozwala szukać informacji i materiałów na różne sposoby. Jednym z nich jest oddzielna wyszukiwarki grafiki. Poza klasycznym odnajdywaniem zdjęć pasujących do zapytania pozwala też na wyszukiwanie obrazem w Google.


Istnieją dwie metody wyszukiwania, które możemy zastosować korzystając z narzędzia Google Grafika – klasyczne oraz wyszukiwanie obrazem w Google. Pierwsza jest klasyczna – wpisujemy frazę kluczową w pasek wyszukiwania w Google Grafice, a wyszukiwarka odpowiada nam na zapytanie dopasowanymi obrazami. W najnowszej wyszukiwarka podsuwa nam propozycje fraz powiązanych z naszą. Frazy prezentowane są w formie tagów dodanych nad wynikami graficznymi. Przy wyszukiwaniu klasycznym grafiki w Google po kliknięciu w zdjęcie możemy wyświetlić jego powiększenie. Będzie tam też informacja na temat domeny, na której ten konkretny plik jest zamieszczony. Poniżej wyświetla się zaś grupa zdjęć powiązanych. Są też ikonki udostępniania w mediach społecznościowych. Wyszukane grafiki możesz też zapisywać na dysku. Wystarczy kliknąć obraz, a następnie najechać na niego prawym przyciskiem myszy i kliknąć „Zapisz grafikę jako…”.

Wyszukiwanie grafiki – dodatkowe funkcje

W tej możemy formule zawęzić grupę prezentowanych nam obrazów poprzez funkcje dostępne z zakładce Narzędzia. Tak, aby wyniki wyszukiwania jak najbardziej nam odpowiadał.

  • Korzystając z funkcji Narzędzia możemy „poprosić’”, aby Google pokazało tylko obrazy małe lub duże obrazy, które są przeważnie w lepszej jakości.
  • Ponadto możemy zawęzić zakres daty, kiedy dana fotografia lub grafika zostały dodane do zasobów sieci (ostatnie 24 godziny, ostatni tydzień/miesiąc/rok).
  • Możemy wybrać typ grafiki. Np. szukając tylko ikon do wstawienia da nasza grafikę zawężamy wyniki wyszukiwania do grafiki wektorowej. Możemy także zawęzić rezultaty tylko do obiektów typu clip art lub GIFów.
  • Dostępna jest także opcja wykluczenia obrazów, które nie posiadają licencji do ponownego wykorzystania w celach niekomercyjnych. To fotki, które nie mogą nam posłużyć jako grafika reklamy. Zakres zbioru można także ograniczyć przykładowo tylko do obrazów oznaczonych jako posiadające licencję do ponownego wykorzystania z modyfikacją lub bez.
  • Zdjęcia i grafiki możesz pogrupować także ze względu na kolor dominujący. Możemy także poprosić Google Grafikę, by znalazło nam tylko obrazy czarno-biało lub przezroczyste z usuniętym tłem.

Co jeszcze warto wiedzieć o klasycznym wyszukiwaniu obrazów w Google? Narzędzie posiada także funkcję filtrowania wyników wyszukiwania dla dorosłych o nazwie SafeSearch. Funkcja ta  pomaga odfiltrować obrazy, filmy i strony zawierające treści dla pełnoletnich oraz blokować np. pornografię. Filtr SafeSearch można włączyć dla kont lub przeglądarek osobistych, urządzeń i kont dzieci, które są nadzorowane przez rodziców, oraz przy korzystaniu z Family Link. Funkcja ta działa także na urządzeniach, sieciach firmowych bądź szkolnych operujących na kontach Google.

Wyszukiwanie obrazem w Google

Ciekawą opcją jest odwrotne wyszukiwanie grafiki w Google. Funkcja ta pozwala użyć zdjęcia, aby znaleźć podobne lub inne powiązane obrazy w internecie. Wyniki wyszukiwania obrazem mogą obejmować nie tylko podobne ilustracje, ale też witryny zawierające te obrazy oraz inne rozmiary szukanego zdjęcia.

Jak wyszukiwać obrazem? Masz dwie możliwości. W pierwszej wchodzisz na https://images.google.com/ i klikasz ikonkę aparatu fotograficznego na pasku wyszukiwania. Załączasz lub przeciągasz zdjęcie z dysku. Pamiętaj, że obraz przesłany do wyszukiwarki może być przechowywane przez Google przez 7 dni, ale nie jest zapisywane w historii wyszukiwania. W drugim sposobie zamiast bezpośredniego zdjęcia załączasz w narzędziu jego adres URL. Druga sytuacja jest wtedy, kiedy znalazłeś/aś jakieś interesujące zdjęcia na stronie www i chcesz odszukać podobne.

Google grafika umożliwia także wyszukiwanie obrazem w Google bezpośrednio z poziomu strony internetowej. Niestety działa to tylko w przypadku przeglądarki Chrome. W tym celu otwieramy stronę z interesującym zdjęciem lub grafiką, klikamy prawym przyciskiem myszy i włączamy funkcję „Szukaj obrazu w Google”.

Jak zwiększyć szanse na pojawienie się w grafice Google?

Z punktu widzenia SEO wszyscy chcemy, aby ilustracje z naszej strony znalazły się w wynikach graficznych Google, najlepiej na samej górze. Oczywiście nie jest to takie łatwe, ale swoje szanse można zwiększyć znając kilka podstawowych zasad, którymi kieruje się wyszukiwarka podsuwając użytkownikom obrazy, wliczając w to wyszukiwanie obrazem w Google.

Po pierwsze zdjęcia muszą posiadać opis zawierający słowa kluczowe lub po prostu opisaną tematykę zdjęcia. Pamiętaj, aby zamieścić ten opis w znaczniku ALT w kodzie obrazka. Jeśli jest to ilustracja przepisu kulinarnego, dobrze by było, aby opis z atrybutem ALT posiadał tekst w stylu „przepis na prosty piernik wigilijny z miodem”. Ważne są tu słówka „przepis”, „prosty”, „piernik” i „wigilijny”. Opisując zdjęcie w ten sposób zwiększamy szanse, że pojawi się w Google na zapytanie użytkowników o proste przepisy kulinarne, proste przepisy na piernik, przepisy na piernik, przepisy na piernik na wigilię. Możliwości jest sporo, więc warto umieszczać takie precyzyjne opisy zdjęć na swojej stronie.

Po drugie optymalizacja obrazów pod kątem SEO to także dbanie o to, aby nie ważyły za dużo. Oczywiście, najlepiej aby były dość duże i wysokiej jakości, ale odchudzone w programie do zmniejszania zdjęć. Ma to dobry wpływ m.in. na szybkość ładowania strony. Dobra praktyka mówi, że zdjęcie nie powinno być cięższe niż 0,5 MB. W swoim specjalnym poradniku (https://support.google.com/webmasters/answer/114016) Google zaleca też, aby umieszczać obrazy obok związanego z nimi tekstu. Ważny jest także sam tekst, którego jakość jest brana przez Googlebota pod uwagę podczas ustalania pozycji obrazu na liście wyników graficznych.

Oceń
(0/5)

Udostępnij:
Zobacz nasze efekty
Zwiększ widoczność swojej witryny i skontaktuj się z

Joanna

Stanowisko: Account Manager

Telefon: +48 883 570 809

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kontakt dla klientów
    contact-person
    Paulina Najda
    Key Account Manager
    Formularz kontaktowy